Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Şcolile ar putea rămâne deschise şi după o incidenţă de 6 la mie

Şcolile ar putea rămâne deschise şi după o incidenţă de 6 la mie

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 30 Septembrie 2021

Rata de incidenţă COVID-19 a ajuns, ieri, la 6,33 la mia de locuitori în Capitală, după cum a informat Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti. În această situaţie, de luni, toate şcolile, cu excepţia celor speciale, ar urma să treacă în sistem online. Ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a precizat ieri că se poartă discuţii cu specialiştii din sănătate pentru menţinerea şcolilor deschise şi după pragul de 6 la mie, o decizie finală urmând a se anunţa cel târziu în cursul zilei de mâine.

Rata de infectare cu SARS-CoV-2, calculată la 14 zile, a ajuns la 6,33 la mia de locuitori în Bucureşti, condiţii în care, potrivit normelor în vigoare, şcolile ar urma să-şi mute activitatea în online, cu excepţia celor speciale. Creşele şi grădiniţele îşi vor desfăşura în mod normal activitatea, cu prezenţa fizică a copiilor.

Ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, şi-a manifestat, ieri, disponibilitatea de a modifica ordinul comun aflat în vigoare astfel încât elevii să poată merge fizic la cursuri şi după depăşirea pragului de incidenţă de 6 la mia de locuitori.

Pentru a semna un nou ordin, însă, cu prevederi modificate, specialiştii din sănătate trebuie să se pronunţe cu privire la balanţa riscuri/beneficii, astfel că este necesară o hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă. „Avem două variante în acest moment: fie rămânem la prevederile ordinului comun ministrul educaţiei-ministrul sănătăţii, care ne spune că la depăşirea ratei de incidenţă de 6 la mie în localitate toate şcolile trec în online, cu excepţia şcolilor speciale, a orelor de terapie pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale, iar grădiniţele şi creşele rămân deschise. A doua variantă - dacă prin discuţia pe care ne dorim să o avem astăzi (n.r., ieri după-amiază) cu reprezentanţii Ministerului Sănătăţii, CNCAV, CNSU, INSP se va consolida un numitor comun, din care va rezulta că riscul poate fi gestionat, prin beneficiile pe care le va prezenta Ministerul Educaţiei din perspectiva şcolii cu prezenţă fizică vor fi predominante, atunci am deplină disponibilitate să semnez alături de ministrul sănătăţii modificarea ordinului comun pe baza unei hotărâri CNSU care să aibă valoarea de hotărâre de guvern”, a afirmat Cîmpeanu într-o conferinţă de presă.

În urma discuţiilor cu toţi factorii implicaţi se va lua o decizie care va fi comunicată cel târziu în cursul zilei de vineri. „Ne-am angajat public ca în ziua de vineri să aducem la cunoştinţă decizia luată: dacă rămânem pe aceleaşi reguli sau dacă, aşa cum ne dorim noi, cei din educaţie, dacă cei din domeniul sanitar sunt de acord, vom putea să menţinem şi şcolile deschise pe modelul grădiniţelor, până la apariţia unui număr de cazuri”, a precizat ministrul educaţiei.

Sorin Cîmpeanu a subliniat în repetate rânduri că este de preferat prezenţa fizică în şcoli şi universităţi, iar pentru acest lucru „trebuie făcute toate eforturile ca şcolile să se închidă ultimele şi să se deschidă primele”, întrucât „educaţia digitalizată nu este pusă la punct sub toate aspectele”. El a explicat, în urmă cu două zile, că „atâta vreme cât nu avem conectivitate generalizată, disponibilitate la echipamente pentru absolut toţi elevii şi studenţii din România, cât nu avem conţinut digital pentru toate disciplinele, cât nu avem toţi profesorii formaţi pentru predarea online, cât nu avem platforme dedicate de evaluare, este de preferat în mod clar prezenţa fizică în şcoli şi universităţi şi trebuie făcute toate eforturile ca şcolile într-adevăr să se închidă ultimele şi să se deschidă primele”, potrivit Agerpres.