Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Servicii psihoeducaţionale prin telefon

Servicii psihoeducaţionale prin telefon

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 08 Aprilie 2021

Universitatea „Babeş-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca a înfiinţat o linie telefonică pentru suportul psihologic al persoanelor afectate de COVID-19.

Numărul 0219081 poate fi apelat de luni până sâmbătă, în intervalul orar 12:00-20:00, după cum anunţă reprezentanţii UBB. „Pandemia de COVID-19 a avut consecinţe psihologice şi medicale majore la nivelul societăţii. Autorităţile au manageriat adecvat componenta medicală, dar cea psihologică a fost relativ ignorată, deşi aceasta are un rol fundamental asupra sănătăţii mintale a populaţiei în pandemie, cu impact asupra calităţii vieţii oamenilor şi a funcţionării socio-economice, şi chiar asupra transpunerii sfaturilor medicale în comportamentele individuale. Ministerul Sănătăţii, în parteneriat cu UBB, prin Clinica Universitară de Psihologie - Asociaţia de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale din România şi Fundaţia Vodafone România, a iniţiat un program naţional de asigurare a serviciilor de psihoeducaţie şi suport psihologic telefonic pentru reducerea stresului asociat pandemiei”, se arată într-un comunicat al UBB.

Specialiştii care vor răspunde la apeluri au fost pregătiţi pe baza unui protocol bazat pe dovezi validate ştiinţific, pornindu-se de la premisa unei intervenţii singulare, fiind mai degrabă un serviciu de prim ajutor psihologic cu o durată scurtă, nu o linie de psihoterapie sau consiliere pentru tratamentul tulburărilor psihice. Rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David, a precizat că, în funcţie de interesul populaţiei, echipa de specialişti va putea fi extinsă. „Prin acest demers, implicăm autorităţile în mod formal în preocuparea pentru sănătatea mintală a oamenilor. Acum, oamenii, adulţi şi tineri, pot avea acces gratuit la cele mai avansate servicii psihologice de intervenţii cognitiv-comportamentale, într-un regim personalizat, bazat pe dovezi”, a explicat profesorul universitar. 

Citeşte mai multe despre:   Universitatea Babes-Bolyai  -   coronavirus