Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Strategie naţională pentru responsabilizare faţă de mediu

Strategie naţională pentru responsabilizare faţă de mediu

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 20 Ianuarie 2023

Strategia națională privind edu­cația pentru mediu și schimbări climatice 2023-2030 a fost aprobată în şedinţa Guvernului de miercuri, 18 ianuarie, „un moment important pentru învăţământul românesc”, după cum au apreciat autorităţile. „Unul dintre dezideratele asumate prin acest proiect este ca sistemul de educație să formeze cetățeni responsabili față de societate și față de mediul înconjurător”, precizează Ministerul Educaţiei, într-un comunicat.

Obiectivele și măsurile prevăzute în documentul programatic vizează mai multe paliere (educație formală și nonformală, resursa umană, inclusiv formarea cadrelor didactice, investiții, resurse deschise, parteneriate etc.), prin patru direcții de acțiune: implementarea unui Program național educațional pentru mediu și climă; identificarea, promovarea și facilitarea unor soluții pentru crearea și utilizarea de resurse educaționale; crearea, dezvoltarea și sprijinirea reabilitării de infrastructură pentru școli sustenabile; formarea resursei umane implicate în educația privind mediul și schimbările climatice în vederea promovării unei culturi a sustena­bilității la nivelul instituțiilor de învățământ.

„(...) Prin acest document sunt stabilite acţiuni clare pentru a creşte gradul de educaţie şi conştientizare în rândul copiilor şi tinerilor privind dezvoltarea sustenabilă şi responsabilizarea faţă de mediu. Unităţile de învăţământ vor deveni parteneri strategici pentru a construi un viitor sustenabil. Ca atare, elevii şi cadrele didactice vor beneficia de tot sprijinul pentru a înţelege, pe de o parte, gravitatea crizei climatice şi de mediu, dar şi pentru a conştientiza cauzele şi efectele acestor crize, alături de modalităţile de a îmbunătăţi răspunsul societăţii faţă de aceste provocări”, a declarat, într-o conferinţă de presă, Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Prin educația privind schimbările climatice și mediul, Ministerul Edu­cației menţionează că propune o educație care promovează un stil de viață sustenabil, prin dezvoltarea de competențe ecosociale, acest obiectiv aliniindu-se principiilor proiectului „România Educată”. 

Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile răspunde şi priorităților europene, angajamentelor asumate de România și preocupărilor cetă­țenilor în domeniul schimbărilor climatice și protecția mediului și vizează învă­țământul preuniversitar, prin creș­terea expunerii elevilor la informații referitoare la factorii care duc la degradarea mediului și schimbările climatice, asigurând contextul pentru ca aceștia să se implice, pe perioada de școlarizare, în activități concrete de protecție a mediului.

„Educația pentru mediu și schimbări climatice trebuie să fie abordată integrat, în toți anii de studiu, în vreme ce infrastructura unităților de învățământ trebuie să fie adecvată standardelor europene și globale de dezvoltare sustenabilă”, precizează ministerul de resort. 

Programul educațional pentru climă și mediu va fi realizat prin introducerea în curriculumul națio­nal a unei săptămâni dedicate mediului și schimbărilor climatice, Săptămâna Verde, precum și prin introducerea, în oferta națională de curriculum la decizia școlii (CDS), a unor discipline dedicate educației privind adaptarea la schimbările climatice și protecția mediului. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   Ministerul Educației