Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Structura anului şcolar ar putea fi modificată

Structura anului şcolar ar putea fi modificată

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 24 Feb 2022

În luna martie se va lua o decizie „puternic fundamentată” privind structura anului şcolar viitor, după ce vor fi consultaţi mai mulţi experţi în ştiinţele educaţiei, a anunţat ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, care a subliniat că propunerea ministerului pe care îl conduce este aceea de a reveni la trimestre, deoarece acest lucru ar crea şi premisele unor mai bune rezultate şcolare: „Sunt câteva soluţii pe care deja le-am identificat, avem nevoie şi de alte soluţii care să vină în paralel cu această nouă formă de organizare care are cinci vacanţe, dintre care trei sunt poziţionate foarte clar: vacanţa sărbătorilor de iarnă, vacanţa sărbătorilor pascale şi de vacanţa de vară, intercalate cu o săptămână de vacanţă în luna octombrie pentru toţi elevii şi o săptămână de vacanţă în luna februarie pentru toţi elevii”.

În favoarea adoptării trimestrelor, ministrul a adăugat şi faptul că din 1998, când s-a trecut la ­semestre, s-a observat o calitate mai slabă a rezultatelor şcolare: „O modalitate de evaluare care să ne permită evaluarea pierderilor suferite pe parcursul acestei perioade de criză, care să ne permită să vedem progresul elevilor, o evaluare nu numai sumativă, ci şi formativă, este absolut necesară. Forma exactă în care vom propune aceste lucruri va fi făcută în cel mai scurt timp de către experţi în ştiinţele educaţiei”. În cele trei trimestre, ar urma să fie cuprinse şi „Şcoala altfel” şi „Săptămâna Verde”, când „elevii vor ieşi dintre pereţii şcolii şi se vor dedica unor altfel de activităţi”. Dacă în rândul reprezentanţilor părinţilor părerile pe acest subiect sunt împărţite, organizaţiile FePAL și „Părinții cer schimbare” au criticat propunerea ministerului, iar doi foşti miniştri ai educaţiei, Daniel Funeriu şi Mircea Miclea, s-au declarat în favoarea creşterii numărului zilelor de şcoală. Ei susţin că împărțirea în trimestre se justifică „dacă se reduce fragmentarea și crește durata anului școlar”. (O. N.)