Domnul meu și Dumnezeul meu, cu ce-l putem bucura noi, copiii, părinții și dascălii pe aproapele nostru, în aceste zile minunate de sărbătoare? Către cine să ne deschidem acum, Părinte, cerul inimii noastre,
Structura anului şcolar ar putea fi modificată
În luna martie se va lua o decizie „puternic fundamentată” privind structura anului şcolar viitor, după ce vor fi consultaţi mai mulţi experţi în ştiinţele educaţiei, a anunţat ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, care a subliniat că propunerea ministerului pe care îl conduce este aceea de a reveni la trimestre, deoarece acest lucru ar crea şi premisele unor mai bune rezultate şcolare: „Sunt câteva soluţii pe care deja le-am identificat, avem nevoie şi de alte soluţii care să vină în paralel cu această nouă formă de organizare care are cinci vacanţe, dintre care trei sunt poziţionate foarte clar: vacanţa sărbătorilor de iarnă, vacanţa sărbătorilor pascale şi de vacanţa de vară, intercalate cu o săptămână de vacanţă în luna octombrie pentru toţi elevii şi o săptămână de vacanţă în luna februarie pentru toţi elevii”.
În favoarea adoptării trimestrelor, ministrul a adăugat şi faptul că din 1998, când s-a trecut la semestre, s-a observat o calitate mai slabă a rezultatelor şcolare: „O modalitate de evaluare care să ne permită evaluarea pierderilor suferite pe parcursul acestei perioade de criză, care să ne permită să vedem progresul elevilor, o evaluare nu numai sumativă, ci şi formativă, este absolut necesară. Forma exactă în care vom propune aceste lucruri va fi făcută în cel mai scurt timp de către experţi în ştiinţele educaţiei”. În cele trei trimestre, ar urma să fie cuprinse şi „Şcoala altfel” şi „Săptămâna Verde”, când „elevii vor ieşi dintre pereţii şcolii şi se vor dedica unor altfel de activităţi”. Dacă în rândul reprezentanţilor părinţilor părerile pe acest subiect sunt împărţite, organizaţiile FePAL și „Părinții cer schimbare” au criticat propunerea ministerului, iar doi foşti miniştri ai educaţiei, Daniel Funeriu şi Mircea Miclea, s-au declarat în favoarea creşterii numărului zilelor de şcoală. Ei susţin că împărțirea în trimestre se justifică „dacă se reduce fragmentarea și crește durata anului școlar”. (O. N.)