Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Toţi elevii vor fi prezenţi fizic la şcoală în 14 septembrie

Toţi elevii vor fi prezenţi fizic la şcoală în 14 septembrie

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 27 August 2020

În şcolile gimnaziale din Bucureşti se va aplica scenariul verde, elevii urmând să fie prezenţi fizic la ore începând cu data de 14 septembrie. Ulterior, spune inspectorul general școlar adjunct Liliana Toderiuc-Fedorca, pe măsură ce situaţia epidemiologică va evolua, se va decide la nivel de şcoală în ce mod se va desfăşura învăţarea. Organizaţia „Salvaţii Copiii” a înaintat autorităţilor o serie de propuneri cu scopul asigurării educaţiei şi pentru copiii vulnerabili.

Începutul de an şcolar în şcolile gimnaziale din Capitală îi va găsi pe elevi în bănci, urmând a fi aplicat scenariul verde pregătit de autorităţi. „Toți elevii vor fi prezenți fizic la școală, cu măști puse la dispoziție de autorități și dezinfectant pe holuri și la intrare, iar triajul epidemiologic zilnic va fi făcut de personalul medical, nu de profesori”, a declarat, pentru Edupedu.ro, Liliana Toderiuc-Fedorca, inspector general școlar adjunct în cadrul Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB). În acelaşi timp, fiecare școală va avea amenajată o sală de izolare în eventualitatea depistării de cazuri suspecte de COVID-19 în incinta unității.

Ulterior, pe măsură ce situația epidemiologică evoluează, fiecare unitate de învăţământ va putea decide măsuri punctuale. „Practic, Consiliul de administrație al școlii va lua prima decizie în funcție de situația din unitate, apoi vor trimite decizia către noi și către Direcția de Sănătate Publică (DSP), iar noi o trimitem mai departe la Comitetul de urgență al Bucureștiului, care aprobă sau nu soluția. În fiecare săptămână se va analiza situația epidemiologică din fiecare școală”, a mai subliniat Liliana Toderiuc.

Potrivit aceleiaşi surse, măștile și dezinfectantul vor fi puse la dispoziția copiilor și personalului unităților de învățământ de către primăriile de sector, însă va exista la nivelul ISMB un stoc de rezervă primit de la Ministerul Educației, care va fi distribuit în școli, în funcţie de necesităţi.

În ceea ce priveşte triajul epidemiologic zilnic, acesta va fi făcut de personalul medical, la nivelul fiecărei şcoli urmând să existe cel puţin un asistent medical. „Am lucrat cu DSP și Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București astfel încât să se acopere orice deficit de personal medical. Nu putem lăsa triajul epidemiologic în sarcina profesorilor pentru că nu este de competența lor, ei doar observă pe parcursul orelor dacă există vreo schimbare în starea copiilor. În plus, fiecare școală va avea o sală de izolare în situația în care se descoperă un elev cu simptome”, a mai declarat Toderiuc pentru portalul educaţional amintit. 

Organizaţia „Salvaţi Copiii” România a solicitat autorităţilor decidente să respecte şi să asigure toate condiţiile necesare limitării răspândirii SARS-CoV-2 în rândul copiilor odată cu începerea noului an şcolar: distanţa fizică de minimum 1,5 m şi, acolo unde nu e posibil, învăţarea prin rotaţie (pe grupe), alocarea de resurse financiare, astfel încât să existe medici şi asistenţi sociali, clarificarea condiţiilor de acordare a laptopurilor/tabletelor astfel încât accesul la educaţie să fie real pentru toţi copiii.

Totodată, organizaţia solicită implicarea autorităţilor locale în pregătirea şcolilor şi în minimizarea factorilor de excluziune socială în rândul copiilor.

(Oana Nistor)