Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Un nou tip de admitere la liceu

Un nou tip de admitere la liceu

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 11 Martie 2010

Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Daniel Funeriu, promite că în cel mult două săptămâni proiectul noii legi a educaţiei va fi prezentat Guvernului, pentru o primă lectură. Proiectul prevede învăţământul obligatoriu până la vârsta de 16 ani, trecerea la liceu făcându-se din clasa a IX-a. Admiterea la liceu va fi modificată, evaluarea elevului incluzând note la mai multe obiecte.

„Legea care a fost asumată de Guvern în 14 septembrie 2009 a fost respinsă la Curtea Constituţională, iar noi suntem acum în stadiul final, chiar al corecturilor la varianta de lege pe care ministerul şi-o va însuşi“, a declarat Daniel Funeriu.

El a anunţat o dezbatere cu toţi partenerii sociali pe această temă, de la sindicatele din învăţământ, la organizaţiile de părinţi şi de studenţi şi chiar cu reprezentanţi ai mediului de afaceri.

Probe la mai multe obiecte pentru admiterea la liceu

Probele de matematică şi de română pe care elevii le susţineau la sfârşitul gimnaziului vor fi înlocuite, conform proiectului noii legi a educaţiei, cu o probă practică de utilizare a computerului şi două probe trans-curriculare, una din domeniul materiilor ştiinţifice şi cealaltă din materiile umaniste. „Până la finalul clasei a opta se studiau o serie de materii, dar examenul de trecere la un alt ciclu se face preponderent la română şi matematică. Se creează o presiune pe aceste materii. (...) Avem, de multe ori, tendinţa de a-i transforma pe elevi în roboţi de rezolvat probleme, mai degrabă decât oameni capabili să integreze informaţia“, a spus ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Daniel Funeriu.

Noul tip de examen naţional pe care ar urma să-l susţină elevii la finalul gimnaziului face parte, după cum a declarat ministrul Educaţiei, din procesul de descentralizare curriculară şi de „coerentizare a examenelor şi procedurilor de trecere de la un ciclu la celălalt cu curriculumul învăţat“.

Pe lângă examenele respective, evaluarea elevului la finalul gimnaziului se va face şi pe baza unui portofoliu educaţional pentru fiecare materie, care să conţină nota propriu-zisă, dar şi o remarcă scrisă a profesorului despre elev şi elemente de evaluare standardizată. „O notă nu a reprezentat, nu reprezintă şi nu va reprezenta niciodată adevărata valoare a unui elev“, este de părere Daniel Funeriu.

Rezultatul evaluării de la sfârşitul gimnaziului şi portofoliul elevului reprezintă 70% din media de admitere. Liceele care doresc să organizeze un test de selecţie pentru admiterea candidaţilor vor putea face acest lucru. Testul la nivelul liceului reprezintă 30% din nota de admitere.

Noul sistem de evaluare va fi anunţat elevilor care intră în clasa a V-a.

„Evaluarea trans-curriculară pentru disciplinele ştiinţe presupune întrebări din fizică, chimie, matematică, iar cea la disciplinele umaniste, din materiile care se încadrează în acest domeniu. În acest context, vom termina cu acele evaluări cu care au fost obişnuiţi elevii de ani de zile şi care făceau referire strictă la matematică şi limba română“, a mai spus Funeriu.

O altă prevedere a noii legi se referă la reducerea curriculei, astfel încât profesorul să poată să acopere materia în 75% din orele pe care le are la dispoziţie, iar restul timpului să îl folosească în funcţie de nivelul clasei; dacă sunt elevi slabi profesorul va face învăţământ remedial, în caz contrar, va face învăţământ de performanţă.

Învăţământ obligatoriu până la 16 ani

Dacă proiectul legii educaţiei propus de Funeriu va primi aprobarea Guvernului, atunci învăţământul obligatoriu va fi până la vârsta de 16 ani, trecerea la liceu făcându-se din clasa a IX-a. Ministrul a explicat că învăţământul trebuie să fie obligatoriu până la 16 ani, pentru că aceasta este vârsta legală la care un copil poate să muncească şi, în plus, în acest fel ar putea să scadă şi rata abandonului şcolar.

Funeriu a dat asigurări că această schimbare nu va începe de anul acesta, ea putând să se aplice peste doi ani, conform Agerpres.

 

Citeşte mai multe despre:   admitere