Noapte senină de toamnă. Cerul și-a înveșmântat trupul de catifea neagră în mantia-i de stele. Luna se joacă de-a v-ați ascunselea cu bumbii aurii, pitindu-se pe după un vârf de munte. Privesc cerul și mă bucur de frumusețea lui, gândindu-mă la minunatul nostru Creator, Căruia psalmistul i-a închinat cuvinte de laudă: „Cerurile spun slava lui Dumnezeu și facerea mâinilor Lui o vestește tăria” (Psalmul 18, 1). Din peștera Sfinților Misail și Daniil, gândul meu de mângâiere se îndreaptă către tine, surioara mea dragă, cu nume de dor.
Un pachet cu o masă caldă și ore remediale ar reduce abandonul școlar
Un sondaj recent realizat de World Vision România arată că majoritatea covârșitoare a cadrelor didactice (87%) îşi doresc să se implementeze un program de masă caldă cu ore remediale în toate şcolile vulnerabile, deoarece un astfel de pachet ar ajuta la combaterea abandonului şcolar.
Cadrele didactice chestionate mai spun că ar fi nevoie de mai multe investiţii pentru laboratoare din școli (65%), aproape jumătate cred că este nevoie de săli de sport, 44% vor investiţii pentru renovarea clădirilor, 41% pentru spaţii de joacă şi biblioteci, 34% pentru grupuri sanitare, în timp ce 30% susțin accesibilizarea drumurilor către şcoală, inclusiv achiziţionarea de microbuze, potrivit datelor sondajului preluat de Agerpres.
Totodată, mai mult de o treime din profesori afirmă că au prea multe obligaţii birocratice, doi din trei cred că programa este încărcată, iar unu din doi este descurajat de neimplicarea părinţilor în educaţia copiilor sau de alte probleme cum sunt sărăcia sau lipsa de educaţie a părinţilor.
O altă concluzie a sondajului este că, din cauza sărăciei, 35% dintre adolescenţi n-au suficiente rechizite şi cărţi pentru şcoală, iar unu din zece părinţi îşi retrage cel puţin un copil de la şcoală deoarece nu face faţă cheltuielilor.
Întrebaţi ce măsuri ar trebui luate pentru îmbunătățirea învăţământului, elevii consultaţi au răspuns: digitalizarea (61%); masă caldă pentru toţi elevii (56%); educaţia remedială (53%); burse mai mari (40%); investiţii în infrastructura şcolilor (26%). Informaţiile au fost culese în cadrul proiectului „Inspectoratul Şcolar Civic”, derulat de organizaţie cu sprijinul financiar al Active Citizens Fund. (C. Z.)