Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Ministerul Educaţiei: Schimbarea de nume de la teza la Română nu afectează examenul

Ministerul Educaţiei: Schimbarea de nume de la teza la Română nu afectează examenul

Data: 09 Mai 2009

Ministerul Educaţiei precizează că inversarea numelor personajelor într-un fragment din schiţa „Triumful talentului“, folosit la teza cu subiect unic la Limba română pentru clasa a VIII-a, nu a afectat rezolvarea cerinţelor, iar elevii nu vor fi depunctaţi pentru opiniile exprimate în lucrare. Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi cere ministrului Educaţiei să îi demită pe cei care au coordonat elaborarea subiectelor pentru teze.

La primul subiect, elevii clasei a VIII-a au avut de rezolvat opt cerinţe dintr-un fragment al schiţei „Triumful talentului“, de Ion Luca Caragiale. Astfel, în varianta cu numărul 9 de la proba la Limba şi literatura română a apărut o inversare de nume, în două locuri, numele Niţă Ghiţescu fiind încurcat cu Ghiţă Niţescu, cei doi candidaţi din schiţă. Secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar din Ministerul Educaţiei, Adriana Pană, susţine că schimbarea de nume de la teza la Limba română nu afectează examenul, respectiv corectarea şi baremul, adică nu poate influenţa nota, conform Mediafax.

„Este vorba despre un text la prima vedere. Schimbarea de nume nu are cum să afecteze nota candidatului, întrucât nu există nici o cerinţă în care candidatul să fie întrebat cum îl cheamă pe unul dintre cei doi concurenţi prezenţi la concurs. Mai mult, la punctul «c» li s-a solicitat candidaţilor să îşi exprime opiniile despre semnificaţiile sau despre mesajul fragmentului“, a explicat secretarul de stat.

Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar (CNCEIP) precizează că textul respectiv, selectat dintr-o ediţie adresată elevilor, a fost folosit pentru nivelul mediu al elevilor de clasa a VIII-a, cu scopul de a verifica exprimarea unei opinii proprii cu privire la semnificaţiile unui text dat la prima vedere sau la mesajul identificat în acesta. „În baremul de rezolvare şi de notare a subiectului, la acest punct apare precizarea expresă: se punctează exprimarea oricărei opinii motivate, prin raportare la textul dat, aşa cum a fost perceput de fiecare elev în parte“, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei. Textul putea fi prelucrat, modificat, adaptat în funcţie de cerinţele adresate elevului. „Nu s-a urmărit evaluarea textului caragialian, în întregul său. În concluzie, fragmentul utilizat ca suport, în forma în care a fost comunicat elevilor, nu a afectat rezolvarea cerinţelor, iar elevii nu vor fi depunctaţi pentru opiniile motivate pe care şi le-au exprimat în lucrarea pe care au elaborat-o“, arată Ministerul Educaţiei.

Federaţia Asociaţiilor de Părinţi cere demiterea celor care au elaborat subiectele

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi cere ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu, să îi demită pe cei care au coordonat elaborarea subiectelor pentru teze, din cadrul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar. „A fost un text la prima vedere a cărui dificultate este generată tocmai prin utilizarea celor două nume. În momentul în care, pe parcursul textului, aceste nume sunt inversate, apare o confuzie şi mesajul autorului se pierde. Copilul nu-şi mai poate exprima corect opinia pentru că este bulversat de eroarea care se face. După momentele de tensiune la care au fost supuşi elevii, generate de criza din sistem, considerăm că este o lipsă de responsabilitate şi profesionalism a celor care coordonează elaborarea subiectelor şi evaluarea copiilor“, se arată în scrisoarea FNAP-IP trimisă, joi, ministrului Educaţiei.

FNAP-IP solicită ministrului Educaţiei să dispună către toate şcolile luarea în considerare a oricărei argumentări făcute de elevi.