Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Se deschide noul an școlar

Se deschide noul an școlar

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 12 Septembrie 2016

Peste 3 milioane de elevi și preșcolari încep astăzi semestrul I al anului școlar 2016-2017, potrivit calendarului aprobat prin ordin al ministrului educației, Mircea Dumitru. Noul an școlar are 35 de săptămâni de cursuri, însumând 169 de zile lucrătoare, și se structurează în două semestre: 12 septembrie 2016 - 3 februarie 2017, respectiv 13 februarie 2017 - 16 iunie 2017.

Vacanțele elevilor sunt programate astfel: vacanța de iarnă - 24 decembrie 2016 - 8 ianuarie 2017, vacanță intersemestrială - 4-12 februarie 2017, vacanța de primăvară - 19-30 aprilie 2017 și vacanța de vară - 17 iunie - 10 septembrie 2017. De asemenea, în săptămâna 29 octombrie - 6 noiembrie 2016, clasele din în­vățământul primar și grupele din învăță­mântul preșcolar sunt în va­can­ță. Pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar se încheie în data de 26 mai 2017, iar pentru clasa a VIII-a în data de 9 iunie 2017. Programul na­țional „Școala altfel” are o durată de cinci zile consecutive lucrătoa­re în timpul anului școlar și poate fi derulat pe baza unei planificări ce rămâne la decizia școlilor, precizează ministerul, citat de Agerpres.
În ceea ce privește reforma curriculară, în sistemul de educație, aceasta se lasă încă așteptată. Noul an școlar începe cu aceeași curriculă învechită, sufocată de prea multă informație și de numărul mare de materii.

Expertul în educație Marian Staș spune despre evoluția curriculei în ultimii 26 de ani că „întregul proces este încremenit în acerba frică de schimbare”.

„Dacă ar fi să caracterizez reforma curriculară din ultimii 26 de ani, aș spune că este inexistentă. Atât timp cât elevii au studiat, studiază sau vor studia 15-18 discipline pe semestru, nici nu poate fi vorba de reformă curriculară. (...) Programele școlare sunt inadecvate prin cantitatea și calitatea informa­țiilor obligatoriu de transmis elevilor”, a spus Staș.

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică, anul acesta, noile planuri-cadru pentru gimnaziu și, în urma unei analize realizate și la nivelul unei comisii de specialiști de la minister, au fost finalizate trei variante de planuri-cadru. Într-un final, Ministerul Educației a ales pla­nul-cadru final care aduce cele mai puține modificări.

Potrivit specialiștilor, la curricula de liceu sunt două lipsuri mari. Este vorba de lipsa gramaticii la limba română și lipsa geometriei la matematică.

Profesoara de română Ecaterina Stanca, de la Colegiul Na­țional „Tudor Vianu” din Capitală, a explicat că lipsa gramaticii la liceu afectează exprimarea tinerilor, iar comunicarea prin mijloacele tehnologice moderne afectează ortografia. „Nu mai poți spune că există o prezentare sistematică a gramaticii, sunt exerciții mai mult de vocabular. E complexă problema pentru că netul și scrisul prin mesaje afectează mult ortografia, spre exemplu unii nu mai pun diacritice. Problema cu exprimarea există, e vizibilă, din cauza faptului că nu mai vor să citească”, a spus Stanca, citată de Mediafax.

În ceea ce privește curricula de la matematică, profesorul Adrian Troie de la Colegiul Na­țional „Sfântul Sava” spune că problema programei se răsfrânge implicit și asupra manualelor.
„Geometria clasică nu se face la liceu, numai cea vectorială, or, acesta e doar un capitol de geometrie. Marele defect este că nimeni nu a făcut o structură coerentă de la clasa I la clasa a XII-a, nimeni nu a pregătit profesorii ca să înțeleagă o filosofie a programei școlare, că nu con­ținutul contează, ci competența care se obține în urma studiului”, a explicat Troie, potrivit Mediafax.