Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cultură „Profesorul de istorie nu are o meserie, ci o misiune”

„Profesorul de istorie nu are o meserie, ci o misiune”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Cultură
Un articol de: Prof. dr. Dorin Stănescu - 14 Iulie 2018

Conferința Națională a Profesorilor de Istorie, organizată de Societatea de Științe Istorice din România în parteneriat cu Universitatea din București, parte a unui program mai amplu dedicat Centenarului Marii Uniri, își încheie astăzi lucrările. Evenimentul, la care au participat 50 de profesori, cercetători și profe­sioniști din domeniul istoriei, a fost deschis, în ziua de 12 iulie 2018 de către prof. univ. dr. Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, cu prelegerea intitulată „Meseria de profesor de istorie, astăzi”. În cuvântul său, acesta a subliniat discrepanța dintre semnificația profesiei didactice în secolul trecut și cea de astăzi: „În Ardeal, profesorii de istorie erau numiți apostolii nea­mului. Profesorul de istorie este și el astăzi în criză, ca de altfel întreaga societate, și nu numai la noi, ci în întreaga lume”.

Potrivit lui Ioan Aurel Pop, profesorul de istorie în România are sigur multe motive să fie dezamăgit. „Criza, în ciuda aștep­tărilor noastre, s-a accentuat după 1989 din mai multe motive, iar unul dintre ele a fost ideea păguboasă că orele de istorie sunt de prisos pentru că au fost «instrumentum regni» - al regimului comunist. De aceea trebuie să fie desființată. Dacă Războiul Troiei a fost purtat din cauza iubirii, nu desființezi iubirea, ori națiunea, ori biserica. Dacă istoria a fost instrumentalizată, nu înseamnă că este rea, ci că unii au zis că trebuie să o îndepărtăm, să reducem numărul de ore de istorie, iar la unele profiluri asistăm chiar la scoaterea istoriei, ceea ce pentru ideea generală de istorie este o catastrofă, pentru că istoria ­trebuie să ne dea orizontul de ­cultură pentru a trăi în această lume.”

Mesajul final al președintele Academiei a fost unul optimist, spunându-le participanților că „profesorul de istorie nu are o meserie, ci o misiune de a menține vie speranța”, rolul fiind acela de a păstra speranța în aceste ­vremuri.