Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Calendarul evaluărilor naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a

Calendarul evaluărilor naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 23 Feb 2024

Pe parcursul lunii mai, elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor participa la evaluările naţionale, potrivit Ordinului Ministrului Educației publicat în Monitorul Oficial. Astfel, elevii de clasa a II-a vor susține testarea națională în perioada 13-17 mai, cei de clasa a IV-a între 21 și 23 mai, iar elevii claselor a VI-a în zilele de 28 și 29 mai.

Elevii vor fi evaluaţi la cunoştinţele de „Limbă şi comunicare”, respectiv „Matematică şi Ştiinţele naturii”. Testele verifică, între altele, abilitățile de bază de scris şi citit, nivelul de înţelegere a textului scris şi a textelor la prima vedere, precum şi competenţele de matematică. 

În luna iulie a anului trecut, ministrul educaţiei, Ligia Deca, a lansat un apel cadrelor didactice pentru a valorifica mai mult rezultatele acestor evaluări. „Pentru anul școlar 2023-2024, voi face un apel la cadrele didactice din România să valorifice mai mult evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Acest efort de evaluare trebuie să fie urmat de adaptarea predării, de discuții cu părinții și de acti­vități remediale”, a spus Ligia Deca. 

Rezultatele obținute la evaluările naționale nu se afișează și nu se notează în catalogul clasei, ci sunt valorificate, spune ministerul, la nivelul unității de învățământ „prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde aceasta se impune”. 

Fostul ministru al educaţiei, Mircea Miclea, cel care a introdus verificările la nivel naţional a competențelor fundamentale dobândite la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a IV-a, spunea că rolul lor este acela de a-i „identifica din timp pe cei care vor avea probleme la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a sau vor avea probleme la testele PISA”. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   Evaluarea Nationala  -   Ministerul Educației