Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Educaţie Elevii nu se simt pregătiţi pentru examene

Elevii nu se simt pregătiţi pentru examene

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 08 Apr, 2022

Elevii de clasa a VIII-a au susţinut, săptămâna aceasta,  simularea examenului de Evaluare Naţională, însă doar o treime dintre aceştia s-au declarat pregătiţi, potrivit unui sondaj realizat de organizaţia „Salvaţi Copiii”. Elevii se simt „extenuaţi şi copleşiţi” şi consideră că în acest an şcolar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă.

Doar o treime dintre elevii de clasa a VIII-a se simt pregătiţi pentru examenele naţionale, în timp ce 31% dintre copiii din învăţământul secundar inferior şi superior au rămas în urmă cu materia, iar aproape 60% dintre elevi fac meditaţii la cel puţin o materie, potrivit sondajului „Salvaţi Copiii”, citat de Agerpres.  

Pentru 35% dintre respondenţi, temele sunt mai grele, iar pentru 12% mult mai grele. Însă, în cazul elevilor din clasa a VIII-a, procentul celor care sesizează o dificultate mai mare a temelor, în comparaţie cu anii şcolari anteriori, este semnificativ mai mare (53%). 

La liceu, aproape 40% dintre elevi afirmă că nivelul de dificultate a temelor nu s-a schimbat comparativ cu anii trecuţi, iar 16% consideră că nivelul de dificultate a scăzut sau nu primesc deloc teme. Jumătate dintre ei consideră că în acest an şcolar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, 13% au avut nevoie de meditaţii, iar 9% de sprijin din partea părinţilor sau fraţilor. 

Elevii din clasa a VIII-a afirmă că au simţit nevoia, într-o măsură mai ridicată, să facă meditaţii, comparativ cu colegii lor din alte clase, iar fetele că ar fi avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă. Jumătate dintre ei aleg un nivel de mijloc al scalei în ceea ce priveşte nivelul de pregătire pentru evaluarea naţională, neputând lua o decizie între bine şi slab pregătit, în timp ce unul din trei se consideră pregătit.

În ceea ce priveşte pregătirea temelor, aproximativ 70% dintre elevi alocă între una şi trei ore zilnic, cu o valoare medie de 2,8 ore. Elevii de clasa a VIII-a, cum e şi firesc, tind să aloce mai mult timp zilnic pentru pregătire, cu valori medii de 3 ore/zi. Tot elevii de clasa a VIII-a alocă timp mai mult meditaţiilor, cu o valoare medie de 3,5 ore pe săptămână. 

Cei mai mulţi elevi se simt „extenuaţi şi copleşiţi” şi consideră că în acest an şcolar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, se mai arată în sondajul „Salvaţi Copiii”. „Trişti”, „obosiţi” şi chiar „singuri”, aşa se simt îndeosebi copiii din mediul urban, iar în cazul celor care au de dat un examen, aceste sentimente sunt şi mai acute.

Aproape jumătate dintre elevi (47%) spun că nu au vorbit cu profesorii despre modul în care se simt, şi alţi 14% declară că ar fi vrut ca acest lucru să se întâmple. Unul din patru copii a vorbit despre „dificultăţile emoţionale” cu profesorii şi afirmă că este mulţumit de rezultat. Fetele spun, într-o măsură mai ridicată decât băieţii (16% vs 11%), că şi-ar fi dorit să vorbească cu cadrele didactice despre cum se simt, dar acest lucru nu s-a întâmplat.

Sondajul a fost realizat online, în luna februarie, cu eşantion neprobabilistic, bazat pe răspunsurile a 1.821 de elevi din învăţământul secundar inferior şi superior. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   examen  -   Evaluarea Nationala