Pentru prima dată, România are o Strategie naţională pentru susţinerea părinţilor (SNSP), elaborată la iniţiativa Ministerului Educaţiei (ME), în colaborare cu alte trei ministere, şi aprobată în şedinţa
Reţelele de socializare, pericol pentru sănătatea mintală a elevilor
Reprezentanţii şcolilor publice din oraşul american Seattle au depus o plângere în instanţă împotriva reţelelor de socializare, precum Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube şi TikTok, pe care le acuză de „atingeri aduse sănătăţii mintale a publicului tânăr”, întrucât ar provoca anxietate, o creştere a cazurilor de depresie şi a tentativelor de sinucidere în rândul elevilor, informează AFP, citat de Agerpres.
Reprezentanţii şcolilor publice din acest oraş, situat în statul Washington, au spus că doresc să determine „companiile care deţin reţele de socializare să devină responsabile pentru atingerile pe care le-au adus sănătăţii sociale, emoţionale şi mintale a elevilor”, deoarece creşterea numărului de sinucideri, tentative de suicid şi internări de urgenţă asociate sănătăţii mintale nu reprezintă o coincidenţă, se arată în comunicatul reprezentanţilor şcolilor publice.
În plângerea înaintată, reclamanţii acuză companiile care deţin reţelele de socializare că „au exploatat psihologia şi neurofiziologia utilizatorilor lor, pentru ca aceştia să petreacă tot mai mult timp pe platformele lor, creând o criză a sănătăţii mintale în rândul tinerilor americani”, totul pentru „bani din reclame”.
Reprezentanţii districtului şcolar american au spus că au alocat resurse, mai ales umane, pentru a-i ajuta pe elevi şi consideră că giganţii din industria tehnologiei trebuie să achite costurile. „Contribuabilii nu ar trebui să suporte povara crizei sănătăţii mintale pe care companiile ce deţin reţelele de socializare au creat-o”, au mai subliniat aceştia.
Contactaţi de AFP, reprezentanţii Meta şi Google se apără, susţinând că au dezvoltat inclusiv instrumente de supervizare, care le permit părinţilor să limiteze timpul petrecut de copiii lor pe aceste canale. (O. N.)