Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Şcoala în pandemie. Sfaturi pentru profesori şi părinţi

Şcoala în pandemie. Sfaturi pentru profesori şi părinţi

Galerie foto (2) Galerie foto (2) Educaţie
Data: 17 Septembrie 2020

În această perioadă pandemică în care distanţarea socială şi fizică ne sunt prezentate ca două condiţii de bază în păstrarea sănătăţii corporale, atât profesorii, cât şi părinţii şi mai ales copiii au de suferit din punct de vedere emoţional. Pentru ca şcoala, chiar şi cea on-line, să nu devină o povară pentru factorii implicaţi, sunt necesare de urmat mai multe reguli bazate pe comunicare sinceră şi deschisă, respect reciproc, încredere şi implicare.

O comunicare deschisă între şcoală şi familie şi transparenţa în decizii mai înlătură cel puţin o parte din îngrijorările cu care a debutat de câteva zile noul an şcolar. „În vremuri de incertitudine, este important ca părinții să se implice în relația cu școala”, îndeamnă experţii UNICEF, într-un articol publicat pe site-ul organizaţiei.

Aceiaşi experţi au enumerat şi o serie de paşi esenţiali de urmat de către şcoală şi profesori „pentru consolidarea comunicării” cu familia:

- Profesorii să afle care sunt nevoile de comunicare (cum preferă să primească informaţia, cu ce frecvenţă şi de ce fel de sprijin au nevoie elevii pentru a se simţi în siguranţă la şcoală).

- Cadrele didactice ar trebui să folosească cât mai multe canale de comunicare pentru ca mesajele să ajungă la toate familiile (o atenție deosebită trebuie acordată comunicării mesajelor către familiile cele mai vulnerabile).

- Comunicarea trebuie să fie clară și coerentă, în mod sistematic, nu doar la nevoie (părinții se vor simți încurajați să participe și să se implice mai mult în viața școlară a copiilor lor, iar comunicarea poate merge dincolo de COVID-19). De asemenea, este important ca școlile să se asigure că toți părinții și elevii, inclusiv cei mai vulnerabili, pot avea acces la informațiile esențiale prin transmiterea unor informații adaptate nivelului de dezvoltare al copiilor și accesibile tuturor elevilor, inclusiv celor cu dizabilități. Comunicarea privind COVID-19 cu părinții și elevii poate include: informații actualizate privind situația COVID-19 și măsurile luate pentru a reduce riscurile la care sunt expuși elevii, acțiunile aștep­tate din partea părinților și elevilor, sfaturi privind bunele practici de sănătate și igienă, informații corecte despre numărul de persoane infectate în școală, recomandări pentru a evita împovărarea și stresul. Promovarea unei alimentații sănătoase, a exercițiilor fizice, a unui somn adecvat și alocarea de timp pentru momentele de relaxare, precum şi informațiile despre cum pot părinții să susțină învă­țarea reprezintă alte subiecte de comunicare între părinţi, profesori şi elevi.

- Folosirea unui ton adecvat (părinții şi elevii vor fi ascultaţi, se va folosi un ton cald și pozitiv în orice împrejurare; se va cultiva sentimentul de încredere întrucât este esențial pentru părinți să poată avea încredere în cadrele didactice).

- Părinții vor fi încurajaţi să discute cu profesorii, să-şi exprime opiniile, îngrijorările și aștep­tările.

- Mesajele vor fi afişate în locuri cu vizibilitate maximă pentru elevi (în toalete, la intrare, în sălile de clasă și în alte locuri vizibile, iar informaţiile vor fi adaptate nivelului de vârstă).

- Şcoala şi profesorii trebuie să ajungă la elevii vulnerabili, cu afecțiuni medicale preexistente sau cu risc sporit de a contracta virusul (sau orice altă boală).

Citeşte mai multe despre:   pandemie  -   online