Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Opinii Repere și idei Creştinismul şi inaugurarea viitorului dumnezeiesc

Creştinismul şi inaugurarea viitorului dumnezeiesc

Data: 04 Decembrie 2010

Viitorul este inefabilul care vrea să se actualizeze. El este nădejdea Învierii şi Judecăţii de Apoi. Viitorul este prin natura lui mesianic. Viitorul creator şi sacru este această de-a pururi proiecţie înapoi a eshatologiei. Viitorul în înţeles creştin este apocalipsa actuală, adică un pururi "timp împlinit, un Kairos trăit". Omul creştin este o arvună a vremurilor viitoare, o sare a pământului, o anticipare a Îngerului în trup, o împlinire a Fiului Omului. Pentru mântuire, marele principiu al Logosului Întrupat este dinamismul creator al Iertării. Iertarea creştină nu este atât o anulare a trecutului, a unor greşeli ale trecutului, cât îndeosebi o vindecare şi o restaurare, o deschidere de porţi, o mare îmbrăţişare şi primire a fiului rătăcitor. Iertarea trebuie înţeleasă ca o dinamică a Dragostei creatoare, care spală, curăţă şi îndepărtează toată neputinţa şi trădarea faţă de viitor, adică faţă de Îndumnezeire. Iertarea trebuie înţeleasă ca o anulare a viitorului negativ, o anticipare a Judecăţii viitoare, e Taina Spovedaniei. Prin răscumpărarea păcatului originar, care tot o anticipare a viitorului este, făptura omenească nu e scoasă atât de sub înrâurirea şi puterile dăunătoare ale păcatului, adică a ceea ce a precedat viaţa lui, cât e restaurată pozitiv în demnităţile devenirii, pentru a putea răspunde viitorului Celei de a doua Veniri. Creştinismul este o adevărată "inaugurare" a viitorului dumnezeiesc. (Daniil Sandu Tudor, Taina Sfintei Cruci)