Alegerile prezidențiale și legislative din Statele Unite au venit și s-au dus. A curs multă cerneală și s-au agitat mulți biți. Urmează alegerile din România. Unii s-au bucurat, alții mai puțin.
Cultul goliciunii
Omul modern, captivat şi cucerit de inovaţiile tehnologice, se află într-o continuă criză de identitate. Nu se regăseşte în noul context al vieţuirii pe pământ şi nici nu mai are capacitatea de a privi trecutul, pentru a-l exploata constructiv în perspectiva unui viitor aşezat pe valorile profunde ale spiritualităţii, ale trăirii în Hristos. Criza se adânceşte treptat, dar sigur, mergând într-o direcţie total greşită, şi anume aceea a lipsei iubirii de Dumnezeu, cauzată prin zămislirea nefirească a egoismului bolnăvicios, ridicat pe podiumul unei virtuţi malefice, care aşteaptă aplauze neîncetate. Ploaia oţelită a săgeţilor arzătoare ale celui rău este din ce în ce mai proeminentă, mai zgomotoasă şi ameninţătoare la adresa umanităţii.
Poate cea mai primejdioasă lovitură a răului este dezgolirea omului de veşmântul cel de dinafară, spre asemănarea cu dobitoacele necuvântătoare, ducând la deşertificarea însuşirilor native ale sufletului, anume sentimentul, voinţa şi raţiunea. Aici este lupta cea mai aprigă, la baionetă, cu închinătorii idolatri şi slujitorii răutăţilor fără de pocăinţă şi îndreptare, cu slugile răului, care promovează depersonalizarea omului. Cea mai expusă şarpelui este femeia, care, fiind lăudată linguşitor pentru frumuseţea ei, cade năucitor în iubirea de sine, fiind, din acel moment, uşor de manipulat şi exploatat pe piedestalul prezentărilor de modă. Aici nu mai dictează conştiinţa, ci instinctul asemănării cu făpturile inferioare omului prin prezenţa penelor de păsări exotice sau prin asemănarea cu lumea nevăzută prin apariţia femeii purtătoare de aripi îngereşti. De aici influenţele actuale ale lumii de lângă noi, în care omul e tot mai aproape de animale şi se identifică cu ele, fiind subiecte tot mai prezente în scenariile multor filme, ale videoclipurilor muzicale şi ale modei de lux, cu puternice afecţiuni asupra adolescenţilor şi tinerilor de pretutindeni. Îndemnul la goliciune este tot mai pe faţă şi mai obraznic, fapt care avansează primejdios spre o normalitate a imoralităţii, omul devenind imun la eventualele critici asupra comportamentului deviat şi asemănător lumii păgâne apuse de mult. Arhitecţii trufiei se străduiesc temeinic să creeze femeia - idol, adulată nu numai de bărbaţi, dar mai ales imitată de femei, care devine model, prototip al neascultării şi nesupunerii, tot mai agresivă şi posesivă, mai indiferentă şi nepăsătoare, unică în felul ei, dar diversificată în multitudinea de a prezenta, tot mai dezinvoltă, feţele nebănuite ale căderii luciferice.
Chipul goliciunii trebuie perceput ca fiind ceva normal, ba chiar de toată lauda, care să producă invidie, dar şi frustrare, nemulţumire, compătimire, neîmplinire etc. Se poate vorbi de o amestecare de trăiri necontrolate, care duce la lipsa unei fericiri permanente, despre care se credea că există, însă patimile nu produc decât amărăciune şi amăgire.
Se observă o incapacitate de a acţiona asupra păcatului, de a-l combate, de a-l demasca şi răstigni în văzul conştiinţei curate create de Dumnezeu. Atitudinea de a spune direct lucrurilor pe nume nu este un atac asupra toleranţei umane, căci cu păcatul nu se poate negocia în vreun fel, el reprezentând un pericol la integritatea gândirii umane, o breşă pentru sălăşluirea şi săvârşirea răului. Păcatul goleşte şi dezgoleşte pe om prin intensitatea asumării lui şi prin lipsa duhovnicească a unei strategii de înlăturare rapidă din minte, cuvânt şi faptă.
Aşadar, goliciune nu este doar aceea care se vede, ci transpunerea ei în interiorul omului unde creează un gol imens, care se naşte brusc în sufletul celui mândru şi trufaş, egoist şi iubitor de fapte rele, devenind unealta diavolului prin amăgirea vicleană, că dincolo de ceea ce se vede nu mai e nimic, că totul este permis, că voia omului nu poate fi îngrădită de nici o lege, că libertatea ne dă dreptul unui libertinaj total, că păcatul nu e păcat, că iadul nu există şi că raiul nu e altceva decât clipa trăită pe pământ în desfătările lumii acesteia. (Pr. Horia Prioteasa)