Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Opinii Repere și idei „Fără Biserică n-ar fi fost Scriptura“

„Fără Biserică n-ar fi fost Scriptura“

Data: 09 Ianuarie 2010

Biserica explică şi aplică Scriptura în conţinutul ei autentic prin Tradiţia apostolică păzită de ea, Tradiţie care a dat adevărata explicare şi aplicare a Scripturii. Dar Tradiţia aceasta a format şi menţine Biserica, iar Biserica e obligată să păzească conţi-nutul Scripturii în sensul lui autentic, în înţelesul în care i l-a transmis Tradiţia apostolică de la care nu se poate abate.

Scriptura există şi e aplicată prin Biserică. Fără Biserică n-ar fi fost Scriptura. Canonul Scripturii se datoreşte Bisericii, mărturiei ei. Scriptura s-a scris în Biserică şi Biserica a dat mărturie despre autenticitatea ei apostolică. Biserica îşi are originea directă în lucrarea Apostolilor călăuzită şi însufleţită de Duhul Sfânt în prima aplicare a Revelaţiei şi Tradiţiei apostolice. Ea nu a luat fiinţă prin mijlocirea Scripturii. Scriptura a luat naştere în sânul Bisericii şi spre folosul ei, ca fixare în scris a unei părţi a Tradiţeii apostolice, a unei părţi a Revelaţiei, pentru a o hrăni din şi a o menţine în Hristos cel autentic transmis prin Tradiţia întreagă. (Părintele Dumitru Stăniloae – Teologia Dogmatică Ortodoxă, vol I)