Un sultan luminat și reformist, Abdul-Medjid, a reușit să pună la loc în 1852 steaua de argint furată din Biserica Nașterii Domnului din Betleem, pe care scria așa: „Hic de Virgine Maria Jesus Christus natus es
Hrănirea fizică și spirituală
A mânca înseamnă introducerea în trup de nutrienți din exterior. Unele filosofii ori credințe aduc în discuție două tipuri de alimentare cu nutrienți: fizică și spirituală. Alimentația fizică implică alimente solide și lichide. Solidele sunt vegetale și animale. În general, vegetalele sunt vii, în timp ce animalele sunt ne-vii. Simpla așezare sau găsire a noastră în acest plan al creației face ca mâncarea pe care o căutăm să fie compusă din ceea ce se naște din pământ și ceea ce se mișcă cu duh (animale). Impresia mea este că, în cele din urmă, omul conștient de ceea ce mănâncă tinde spre o alimentație vie, în mare parte vegetală.
Realitatea relevă faptul că avem de-a face cu motive ale alimentației, dar și cu anumite nevroze alimentare. Motivele alimentației care stau neapărat în slujba foamei naturale sunt dintre cele mai diverse: de la eșecuri emoționale (școlare, sociale, financiare) până la asocierea mentală a plăcerii cu alimentația. Fiecare dintre ele sunt forme eronate ale instinctului alimentar.
Nevrozele alimentare au aceleași cauze, numai că se regăsesc la nivel compulsiv, adică un nivel la care fie problema nu este conștientizată, fie nu mai contează dacă este conștientizată sau nu. Suntem în stadiul în care mâncarea este cea care stăpânește viața individului. Devine o dependență. La acest nivel, Părinții Bisericii vorbesc despre patimă, despre o posesie demonică. Ceea ce înseamnă că situația nu mai poate fi îndreptată după un algoritm propriu. Trebuie folosit un alt „standard”.
Greutatea corporală este influențată de voința celui care ia o decizie cu privire la acest aspect. Omul se face responsabil de ceea ce introduce în gură pentru a mesteca. Fiecare acțiune de a duce un aliment spre gură trebuie făcută conștient.
Oamenii consumă alimente din care sunt ei înșiși compuși. Pentru aceasta încearcă să se completeze, să ajungă la „sațietate”, ca și cum ar fi fost privați de ceva anume pentru a putea face acest lucru. În aceeași ordine de idei, cu cât mănânci mai multă carne, hrană ne-vie, cu atât simți nevoia să consumi acest aliment în cantități din ce în ce mai mari.
Starea de foame (în gândirea creștină, este o stare de obișnuință a trupului, nu o necesitate conștientă. Astfel, putem bănui că starea de satisfacere conștientă a acestei stări de foame denumește o acțiune de întregire a trupului, din care s-a consumat ceva/cumva. Ajung astfel ca, atunci când foamea îmi cere, să introduc în mine alimente vii și ne-vii, cu aceeași componență ca și mine și care mă recompun.
Judecat în acest mod, actul de a ne hrăni este de fapt o suprahrănire, un act compulsiv, eminamente bolnav. Dacă omul consideră că trebuie să se reîntregească mai mult decât e cazul, concluzia este mai mult decât vizibilă: egoism și îngrășare sigură.