Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Opinii Repere și idei „Ne informăm despre Domnul Hristos, ca să ne facem o legătură cu El“

„Ne informăm despre Domnul Hristos, ca să ne facem o legătură cu El“

Un articol de: Arhimandritul Teofil Părăian - 07 Iunie 2008

Credinţa noastră creştină este o credinţă care ne angajează practic. Noi nu ne informăm despre Domnul Hristos doar aşa, ca să ştim ceva despre El, ci ne informăm despre Domnul Hristos, ca să ne facem o legătură cu El. În creştinism, mântuirea nu se realizează prin puterile omului, chiar dacă mântuirea este - zicem noi - un proces de înaintare în viaţa duhovnicească, în primul rând de eliberare de păcat, de eliberare de neştiinţă şi de necredinţă; este un proces de înaintare în viaţa duhovnicească nu atât prin puterile omului, ci, mai ales, prin intervenţia lui Dumnezeu. Totuşi, are şi omul partea lui de contribuţie. De aceea, în termeni teologici, se spune că mântuirea este o faptă „teandrică“, adică ceva în care se întâlneşte Theos - Dumnezeu - cu andros - bărbatul -, adică un om angajat spre bine. Deci, mântuirea este o faptă teandrică, este mai ales un proces teandric. Când ne gândim la mântuire, ne gândim la o parte a urcuşului duhovnicesc care, în general, este considerat ca având trei trepte: mântuirea, desăvârşirea şi îndumnezeirea.