Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Bucureştenii pot primi online informaţii de la Fisc
Contribuabilii din Capitală şi Ilfov pot consulta informaţii cu privire la situaţia fiscală prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual“, pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice. De anul viitor, procedura de comunicare prin mijloace electronice va fi extinsă la nivelul întregii ţări pentru mai multe categorii de documente.
Bucureştenii, dar şi persoanele fizice din judeţul Ilfov vor putea consulta informaţii online cu privire la propria situaţie fiscală prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual“ dezvoltat de sistemul informatic al Ministerului Finanţelor Publice. Potrivit Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), serviciul de comunicare electronică va fi disponibil gratuit începând cu luna septembrie, 24 de ore din 24. „Mi-am propus să promovăm o nouă abordare în relaţia contribuabilului cu administraţia fiscală, bazată pe flexibilitate şi deschidere instituţională. Măsurile incluse în proiectul de ordin contribuie la creşterea gradului de informatizare a activităţilor desfăşurate de organele fiscale şi încurajează contribuabilii să depună la ANAF documente prin mijloace electronice“, a declarat ministrul finanţelor publice, doamna Ioana-Maria Petrescu, într-un comunicat citat de Agerpres.
Pentru perioada septembrie-decembrie, în care se va aplica proiectul-pilot pentru Bucureşti şi judeţul Ilfov, sunt cele emise de organul fiscal şi comunicate contribuabilului, automat, respectiv decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013 şi emise după data de 1 septembrie 2014 sau, la cererea contribuabilului, „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată“, „Foaie de vărsământ“, „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori“, precum şi documente emise de contribuabil şi comunicate organului fiscal, respectiv cerere privind „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată“, cerere privind „Foaie de vărsământ“, cerere privind „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori“.
Începând de anul viitor, proiectul va fi dezvoltat la nivel naţional şi se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre şi dinspre contribuabili. Mai mult, persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credenţiale, cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate.
Pentru a accesa „Spaţiul privat virtual“, persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001) sau prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă OTP. Comunicarea electronică în spaţiul privat virtual se va face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât şi dinspre organul fiscal către contribuabil. De asemenea, potrivit proiectului de act normativ, ANAF va pune la dispoziţia contribuabilului serviciul „Buletinul informativ fiscal“, inclusiv în perioada de aplicare a proiectului-pilot, prin intermediul căruia va oferi informaţii publice cu caracter fiscal, în scopul îndrumării acestora în îndeplinirea obligaţiilor fiscale.