Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
580 de sesizări privind copii care au abandonat şcoala
Asociaţia Telefonul Copilului a primit, în cursul a trei luni, peste 580 de sesizări privind copii care au abandonat şcoala şi care au fost, în cea mai mare parte, reîncadraţi într-o formă de învăţământ. Timp de 3 luni, 7 zile din 7, Asociaţia Telefonul Copilului a răspuns, la numărul 116.111, tuturor sesizărilor primite în cadrul campaniei „Şcoala te face mare“, apelurilor copiilor, părinţilor, dar şi altor persoane care au dorit să susţină dreptul la educaţie al celor mici, conform Agerpres.
„Apelul către 116.111 nu rămâne niciodată fără ecou. În urma sesizărilor înregistrate, sute de copii beneficiază de dreptul la educaţie. Copiii care au abandonat cursurile şcolare au fost reîncadraţi într-o formă de învăţământ, iar 2 şcoli din mediul rural, care trebuiau închise în urma unor decizii la nivel local, au rămas deschise pentru 16 elevi din satul Ichimenii Noi, judeţul Botoşani, precum şi pentru 70 de elevi din satul Pleşa, judeţul Galaţi“, a declarat Cătălina Florea, director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, conform Agerpres. În cadrul campaniei „Şcoala te face mare“, conform bazei de date a Asociaţiei Telefonul Copilului, la 116.111 au fost înregistrate 582 de cazuri. Numărul 116.111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116.111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote. Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului. Şapte zile din şapte, între orele 8:00 şi 20:00, Asociaţia Telefonul Copilului pune la dispoziţia copiilor şi a părinţilor linia de asistenţă gratuită, unică la nivel european, 116.111, specializată în domeniul protecţiei copilului. În perioada 21 noiembrie 2001-15 septembrie 2009, au fost înregistrate 1.489.080 de apeluri, iar dintre acestea au fost identificate 25.281 de cazuri valide.