Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură 85% dintre profesori lucrează superficial cu elevii

85% dintre profesori lucrează superficial cu elevii

Data: 11 Octombrie 2007

Educaţia în România suferă de un număr reprezentativ de circuite vicioase care îi micşorează performanţele, a declarat preşedintele Consorţiul Român pentru Educaţia Copiilor şi Tinerilor Supradotaţi şi Talentaţi - EDUGATE, Florian Colceag.

Preşedintele EDUGATE a criticat modul în care se face formarea profesională, ca fiind „superficial, teoretizat şi neaplicativ“. Florian Colceag şi-a manifestat nemulţumirea faţă de educaţia centrată pe curriculă şi pe profesor, şi nu pe dezvoltarea abilităţilor naturale ale elevilor. În opinia sa, acest lucru duce la demotivarea elevilor care gândesc vizual şi spaţial şi care au o gândire creativă şi nu reproductivă. Florian Colceag a spus că la peste 85% dintre profesori se observă superficialitate în lucrul cu elevii.

Un alt circuit „vicios“ reclamat de profesorul Colceag este cel al evaluărilor secvenţiale care se realizează inexact, nestructurat pe dezvoltarea abilităţilor elevului şi pe progresul său academic, confuz şi subiectiv, demotivant, nejustificabil pe dezvoltarea inteligenţei, motivaţiei şi creativităţii. Acest circuit al evaluării secvenţiale duce, după cum susţine Colceag, la confuzia asupra propriilor performanţe şi la lipsa de interes faţă de şcoală, precum şi la tendinţa de a fura nota.

O altă acuză adusă de Consorţiu asupra sistemului educaţional este curricula care e orientată spre trecut. „Curricula este elaborată fără norme de elaborare precise orientate pe dezvoltarea potenţialilor elevi, deseori fără o aplicabilitate practică, directă şi fără mijloace corespunzătoare de ridicare a interesului elevilor“, consideră preşedintele Florian Colceag.

„Concluziile prezentate au fost făcute în urma unei analize comparative a tematicilor de reglementare din alte legi ale educaţiei cu ceea ce se întâmplă în sistemul educaţional românesc. Înainte de a face un pachet de legi, trebuiau identificate toate problemele din sistem“, este de părere Florian Colceag.

La rândul său, Eugen Noveanu, cercetător asociat la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE), a declarat că ceea ce se face în sistemul educaţional românesc este memorarea de către elevi a celor predate de profesori şi nu cunoaşterea prin învăţare. „Trebuie construită cunoaşterea, mergând pe învăţare nu memorare. Profesorul trebuie să îl ajute pe elev să cunoască, asta e centrarea pe elev. Dar la noi acest lucru va mai dura încă 15-20 de ani“, a afirmat cercetătorul ISE. (O.R.)