Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură „After school“ ar putea duce la diminuarea fenomenului meditaţiilor

„After school“ ar putea duce la diminuarea fenomenului meditaţiilor

Data: 25 Martie 2009

Ministrul Educaţiei apreciază că dezvoltarea sistemului „After school“ în care profesorii să fie cooptaţi de bunăvoie şi remuneraţi suplimentar ar putea duce la desfiinţarea meditaţiilor, nu o lege care să interzică pregătirea în particular cu anumite cadre didactice. „Cred că nu am fost bine înţeleasă de către anumite medii. Nu am vorbit despre o lege care să interzică meditaţiile, ci despre un sistem nou în care să îi putem coopta pe profesori. Şi mă refer la sistemul «Şcoala după şcoală», unde profesorii, contra cost, i-ar putea pregăti pe copii“, a spus ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, conform Mediafax.

Demnitarul s-a arătat contrariat mai ales de modul în care anumiţi profesori îi obligă pe elevii din clasele unde predau să facă meditaţii. „Acest lucru mi se pare strigător la cer. Dacă un anumit părinte vrea el să îşi pregătescă copilul cu un anumit profesor şi îl caută în acest sens, este una. Este o practică ce poate fi regăsită şi în alte sisteme de educaţie europene. Dar acest lucru se întâmplă cu copiii care vor să se pregătească cu profesorii de vârf din anumite domenii pentru formarea într-un anumit domeniu. Dar ca să îl obligi pe elev să facă meditaţii cu tine în loc să îţi concetrezi energiile pentru a preda cât mai bine la clasă, mi se pare dezonorant“, a mai spus demnitarul.

Andronescu a spus că mulţi primari i-au promis susţinere în proiectul „After school“ şi că rămâne să fie identificate modalitatea de plată şi spaţiile unde ar putea fi organizate spaţiile pentru noul sistem. Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a anunţat, la începutul lunii martie, că intenţionează să înlocuiască, din toamnă, programul „Cornul şi laptele“ cu un program nou, „After school“, care presupune o masă caldă şi lecţii sub supravegherea profesorilor şi care va fi implementat întâi la şcolile care au spaţiu. „Intenţionăm să-i ţinem mai mult pe elevi în şcoală în programul «After school». Acum facem o evaluare şi încercăm să vedem în şcolile care au spaţiu cum putem să transformăm proiectul «Cornul şi laptele» în programul «After school». Să fie contribuţia Guvernului partea aceasta care vine din proiectul «Cornul şi laptele» şi părinţii să aibă o contribuţie mai mică, în aşa fel încât copiii să primească o masă caldă la prânz“, a spus, în 3 martie, Ecaterina Andronescu, la Comisia pentru învăţământ a Camerei Deputaţilor.