Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
„After school“ ar putea duce la diminuarea fenomenului meditaţiilor
Ministrul Educaţiei apreciază că dezvoltarea sistemului „After school“ în care profesorii să fie cooptaţi de bunăvoie şi remuneraţi suplimentar ar putea duce la desfiinţarea meditaţiilor, nu o lege care să interzică pregătirea în particular cu anumite cadre didactice. „Cred că nu am fost bine înţeleasă de către anumite medii. Nu am vorbit despre o lege care să interzică meditaţiile, ci despre un sistem nou în care să îi putem coopta pe profesori. Şi mă refer la sistemul «Şcoala după şcoală», unde profesorii, contra cost, i-ar putea pregăti pe copii“, a spus ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, conform Mediafax.
Demnitarul s-a arătat contrariat mai ales de modul în care anumiţi profesori îi obligă pe elevii din clasele unde predau să facă meditaţii. „Acest lucru mi se pare strigător la cer. Dacă un anumit părinte vrea el să îşi pregătescă copilul cu un anumit profesor şi îl caută în acest sens, este una. Este o practică ce poate fi regăsită şi în alte sisteme de educaţie europene. Dar acest lucru se întâmplă cu copiii care vor să se pregătească cu profesorii de vârf din anumite domenii pentru formarea într-un anumit domeniu. Dar ca să îl obligi pe elev să facă meditaţii cu tine în loc să îţi concetrezi energiile pentru a preda cât mai bine la clasă, mi se pare dezonorant“, a mai spus demnitarul. Andronescu a spus că mulţi primari i-au promis susţinere în proiectul „After school“ şi că rămâne să fie identificate modalitatea de plată şi spaţiile unde ar putea fi organizate spaţiile pentru noul sistem. Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a anunţat, la începutul lunii martie, că intenţionează să înlocuiască, din toamnă, programul „Cornul şi laptele“ cu un program nou, „After school“, care presupune o masă caldă şi lecţii sub supravegherea profesorilor şi care va fi implementat întâi la şcolile care au spaţiu. „Intenţionăm să-i ţinem mai mult pe elevi în şcoală în programul «After school». Acum facem o evaluare şi încercăm să vedem în şcolile care au spaţiu cum putem să transformăm proiectul «Cornul şi laptele» în programul «After school». Să fie contribuţia Guvernului partea aceasta care vine din proiectul «Cornul şi laptele» şi părinţii să aibă o contribuţie mai mică, în aşa fel încât copiii să primească o masă caldă la prânz“, a spus, în 3 martie, Ecaterina Andronescu, la Comisia pentru învăţământ a Camerei Deputaţilor.