Elevii Colegiului Naţional „Alexandru Papiu Ilarian” din Târgu Mureş au participat la un workshop susţinut de pilotul Bogdan Marişca, în cadrul campaniei de siguranţă rutieră „Be Cool. Keep it Safe!”,
Au început evaluările la învăţământul preuniversitar
Elevii claselor a VI-a au susţinut luni şi marţi probele din cadrul evaluării naţionale: limba română şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe. Testele vor fi evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ, fiecare lucrare fiind notată de către două cadre didactice din școală, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic, după cum informează într-un comunicat Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCS). Potrivit calendarului şi metodologiei de organizare şi desfăşurare a acestor examene, elevii de clasa a IV-a vor susţine pe 30 mai proba la limba română, pe 31 mai – matematică, iar pe 2 iunie - limba maternă. Ultimii care vor susţine evaluarea sunt elevii de clasa a II-a, după următorul calendar: 6 iunie - limba română scris, 7 iunie - citit, limba română pentru minorităţile naţionale scris/citit - 7 iunie, matematică – 8 iunie, limba maternă - 9 iunie (scris) şi 10 iunie (citit). Evaluările se susţin, de regulă, în sălile în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod curent, iar subiectele, elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, vor fi formulate clar, precis şi în concordanţă cu programa şcolară. „Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani”, precizează MENCS. Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la evaluarea naţională la clasa a II-a şi de 60 de minute pentru fiecare test administrat la evaluarea naţională la clasa a IV-a. „Rezultatele obţinute la aceste evaluări nu se vor înregistra în catalogul clasei şi vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate”, se mai precizează în comunicatul Ministerului Educaţiei.