Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură „Caracterul, mai întâi“, pe timp de criză

„Caracterul, mai întâi“, pe timp de criză

Data: 31 Martie 2009

La Reşiţa a fost lansat programul „Caracterul, mai întâi“, în cadrul seminarului internaţional „Didactica“, ajuns în Caraş-Severin la cea de-a 18-a ediţie, printr-un parteneriat între Character Training Institut Oklahoma - SUA şi Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării din România. „A fost lansată campania naţională «Armonie României», având ca motto «Da, e criză mondială, stârnită de cea morală. Hai acum, toţi împreună, pe întinderea română, virtuţi noi să învăţăm, criza s-o îndepărtăm», pentru că s-a spus că nu avem o criză mondială cauzată de alt factor decât cel moral. Astfel, se încearcă implementarea Programului «Caracterul, mai întâi»“, a afirmat Paul Cocu, directorul pentru România al Character Training Institut din Oklahoma - SUA. Acesta a explicat că Programul „Caracterul, mai întâi“ se bazează pe 49 de trăsături de caracter şi se poate dezvolta în toate domeniile, printre care, învăţământ, administraţie publică sau instituţii religioase, şi la orice vârstă. La rândul său, Tudor Deaconu, directorul Casei Corpului Didactic din Caraş-Severin, a precizat că, prin acest program, se doreşte formarea de modele în cadrul unităţilor de învăţământ, copii cu trăsături de caracter deosebite. „Copiii primesc în grădiniţă şi la şcoală cunoştinţe, se încearcă a li se forma deprinderi, aptitudini, însă ceea ce este mai important în programul lansat se referă la atitudinea copiilor pe parcursul orelor, la activităţile extraşcolare, cele din comunitate sau în recreaţii. După implementarea acestui program vom putea vorbi, probabil, de o societate civilă formată, cu cetăţeni capabili de a lua atitudine“, a subliniat Tudor Deaconu, conform Agerpres. Seminarul „Didactica 2009“ a inclus şi atelierul „Didactica centrată pe unitatea de învăţământ“, desfăşurat la o grădiniţă din Reşiţa, sub genericul „Creativitate şi inovaţie - fundament al unui învăţământ de calitate“. Manifestarea a fost organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean şi Casa Corpului Didactic Caraş-Severin, având ca parteneri Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Primăvara“, Liceul de Artă „Sabin Păuţa“ din Reşiţa şi Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională „Step by Step“ din Bucureşti.