Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
„Caracterul, mai întâi“, pe timp de criză
La Reşiţa a fost lansat programul „Caracterul, mai întâi“, în cadrul seminarului internaţional „Didactica“, ajuns în Caraş-Severin la cea de-a 18-a ediţie, printr-un parteneriat între Character Training Institut Oklahoma - SUA şi Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării din România. „A fost lansată campania naţională «Armonie României», având ca motto «Da, e criză mondială, stârnită de cea morală. Hai acum, toţi împreună, pe întinderea română, virtuţi noi să învăţăm, criza s-o îndepărtăm», pentru că s-a spus că nu avem o criză mondială cauzată de alt factor decât cel moral. Astfel, se încearcă implementarea Programului «Caracterul, mai întâi»“, a afirmat Paul Cocu, directorul pentru România al Character Training Institut din Oklahoma - SUA. Acesta a explicat că Programul „Caracterul, mai întâi“ se bazează pe 49 de trăsături de caracter şi se poate dezvolta în toate domeniile, printre care, învăţământ, administraţie publică sau instituţii religioase, şi la orice vârstă. La rândul său, Tudor Deaconu, directorul Casei Corpului Didactic din Caraş-Severin, a precizat că, prin acest program, se doreşte formarea de modele în cadrul unităţilor de învăţământ, copii cu trăsături de caracter deosebite. „Copiii primesc în grădiniţă şi la şcoală cunoştinţe, se încearcă a li se forma deprinderi, aptitudini, însă ceea ce este mai important în programul lansat se referă la atitudinea copiilor pe parcursul orelor, la activităţile extraşcolare, cele din comunitate sau în recreaţii. După implementarea acestui program vom putea vorbi, probabil, de o societate civilă formată, cu cetăţeni capabili de a lua atitudine“, a subliniat Tudor Deaconu, conform Agerpres. Seminarul „Didactica 2009“ a inclus şi atelierul „Didactica centrată pe unitatea de învăţământ“, desfăşurat la o grădiniţă din Reşiţa, sub genericul „Creativitate şi inovaţie - fundament al unui învăţământ de calitate“. Manifestarea a fost organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean şi Casa Corpului Didactic Caraş-Severin, având ca parteneri Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Primăvara“, Liceul de Artă „Sabin Păuţa“ din Reşiţa şi Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională „Step by Step“ din Bucureşti.