Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
„Cea mai bună investiţie este educaţia timpurie“
Vârsta de începere a învăţământului obligatoriu în România a crescut în ultimii ani, ajungând printre cele mai înaintate din UE, potrivit unei analize a Ministerului Educaţiei. "Cu cât ducem copilul mai devreme în învăţământul obligatoriu, cu atât rezultatele învăţării sunt mai bune şi vulnerabilităţile ulterioare sunt mai mici", este de părerere ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.
Populaţia şcolară de clasa I a scăzut din anul 2002 cu 20 de procente; în 2001-2002, în România erau 257.000 de copii înscrişi în clasa întâi, potrivit unei statistici a Ministerului Educaţiei, care mai arată că în 2006-2007 erau 230.000 de copii, iar în 2012-2013 ar putea fi aproximativ 200.000 de copii. "Scăderea populaţiei unei tranşe de vârstă cu 20% din 2002 până astăzi, precum şi investiţiile majore care s-au făcut în şcoli ne asigură că nu vor fi probleme cu organizarea reţelei şcolare. Majoritatea covârşitoare a elevilor la clasa pregătitoare vor învăţa în şcoli, iar acolo unde spaţiul, eventual, nu o permite, dar există o grădiniţă arondată unei şcoli, copiii vor continua pentru clasa pregătitoare în clădirea grădiniţei. Aceste cazuri se vor întâmpla în unele locuri din mediul rural, unde, se ştie, clădirile şcolilor primare şi ale grădiniţei sunt fie aceleaşi, fie una lângă alta. Dar aceste cazuri vor fi foarte puţine", a spus ministrul Daniel Funeriu, citat de Mediafax. Acesta a ţinut să liniştească părinţii copiilor care ar urma să intre în clasa pregătitoare, subliniind importanţa educaţiei timpurii în formarea elevilor: "Toată lumea este de acord că cea mai bună investiţie este în educaţia timpurie. Cu cât ducem copilul mai devreme în învăţământul obligatoriu, cu atât rezultatele învăţării sunt mai bune şi vulnerabilităţile ulterioare sunt mai mici. Cea mai bună investiţie este educaţia timpurie. Toate studiile arată acest lucru". În prezent, în România peste 62% dintre elevii din clasa I au şapte ani, peste 5% au opt ani, iar 1% au nouă ani, ţara noastră fiind una dintre ţările Uniunii Europene cu cea mai înaintată vârstă de începere a învăţământului obligatoriu. "Practic, fiecare clasă I din România are acum în ea un elev de opt ani care are colegi de şase ani. Un sfert din clasele I de acum au în ele copii de nouă ani. Nimeni nu a sesizat până acum cât de dăunător era acest lucru? Avem chiar şi 1% dintre copii care încep învăţământul obligatoriu la nouă ani", a spus ministrul Funeriu. Unsprezece ţări ale Uniunii Europene încep învăţământul obligatoriu înainte de vârsta de şase ani. Spre exemplu, Luxemburg, Irlanda de Nord încep la patru ani, Grecia, Cipru, Anglia, Malta, Olanda, Scoţia şi Ungaria încep la cinci ani. Toate celelalte încep învăţământul obligatoriu la vârsta de 6 ani.