Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Cele mai importante noutăţi ale anului şcolar 2011-2012
Astăzi, şcolile din toată ţara îşi deschid porţile. Noul an şcolar aduce schimbări atât în ceea ce priveşte organizarea semestrelor şi a vacanţelor, conţinutul şi structura activităţilor desfăşurate la clasă şi în afara şcolii, cât şi în ceea ce priveşte evaluările.
Anul şcolar aduce schimbări majore în învăţământul preuniversitar. Primele, anunţate săptămâna aceasta într-o conferinţă de presă a ministrului educaţiei vizează structura anului şcolar. Astfel, acesta va fi împărţit în două semestre, vacanţele de primăvară şi iarnă vor fi mai lungi cu o săptămână, iar în luna aprilie va exista o săptămână dedicată educaţiei non-formale. Prelungirea vacanţei de iarnă a fost motivată prin faptul că în perioada de iarnă se înregistrează un absenteism ridicat, ca urmare a condiţiilor climatice, dar şi a ratei ridicate de îmbolnăviri în rândul elevilor. Cinci ani de gimnaziu O altă modificare importantă vine în cazul structurii ciclului gimnazial. Astfel, elevii care vor intra în acest an în clasa a V-a vor urma obligatoriu cinci ani de gimnaziu, potrivit noii Legi a educaţiei naţionale. Începând din acest an şcolar, evaluările în învăţământul preşcolar, primar şi gimnazial se vor face în conformitate cu noua Lege a educaţiei. Astfel, la finalul clasei pregătitoare se va întocmi un raport de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi aptitudinilor de învăţare. O altă evaluare va urma la finalul clasei a II-a, când vor fi testate competenţele de scris-citit şi matematică. La finalul clasei a IV-a, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului va realiza, prin eşantionare, o evaluare la nivel naţional a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar, după modelul testărilor internaţionale, pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar. De asemenea, la finalul clasei a VI-a, în baza unei metodologii elaborate de MECTS, toate şcolile vor organiza evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinare: limbă şi comunicare, matematică şi ştiinţe. La finele clasei a IX-a, elevii vor participa la o evaluare naţională obligatorie, ce va consta în şase probe: probă scrisă la limba şi literatura română, probă scrisă la limba maternă, probă scrisă transdisciplinară la matematică şi ştiinţe, probă scrisă la o limbă de circulaţie internaţională, probă practică de utilizare a calculatorului, susţinută în timpul anului, probă orală transdisciplinară de evaluare a competenţelor civice şi sociale, susţinută în timpul anului. "Şcoala Altfel" "Avem o mare noutate, respectiv săptămâna "Şcoala Altfel", în săptămâna 2 - 6 aprilie. "Şcoala Altfel" va avea un set de acţiuni specifice: timpul din această săptămână va fi dedicat activităţilor educative extracurriculare şi extraşcolare, care vor fi derulate conform unui orar special, ce va fi elaborat la nivelul unităţii de învăţământ, cu consultarea elevilor, a cadrelor didactice şi a părinţilor. Este un început în a face şcoala mai atractivă", a explicat obiectivele acestui nou program ministrul educaţiei, Daniel Funeriu. Potrivit Hotnews, după aprobarea de către consiliul de administraţie al şcolii, programul "Şcoala Altfel" va deveni obligatoriu pentru şcoala respectivă, iar numărul de ore care va fi acoperit de acest program va fi cel puţin egal cu numărul de ore normal derulat în orarul obişnuit. Programul va cuprinde activităţi culturale, tehnico-ştiinţifice, sportive, de voluntariat, caritate, implicare în societate, responsabilitate socială şi relaţii de comunicare, de educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos, activităţi de educaţie ecologică şi de protecţia mediului, activităţi de educaţie rutieră şi de educaţie pentru reacţii corecte în situaţii de urgenţă. Structura anului şcolar 2011-2012 Semestrul I: 12 septembrie-23 decembrie 2011; Vacanţă pentru învăţământul preşcolar şi primar: 22-30 octombrie 2011; Vacanţa de iarnă: 24 decembrie 2011 - 15 ianuarie 2012. Semestrul al II-lea: 16 ianuarie - 22 iunie 2012; Săptămâna dedicată proiectului "Şcoala altfel": 2-6 aprilie; Vacanţa de primăvară: 7 - 22 aprilie 2012. Vacanţa de vară: 23 iunie - 9 septembrie 2012. "Aceasta structură a anului şcolar este una care poate să rămână stabilă în timp. În momentul în care va intra un nou curriculum în vigoare, va trebui să gândim dacă această structură a anului şcolar se pliază pe noul curriculum", a subliniat ministrul Educaţiei.