Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cinematografia română rămâne fără fonduri în pofida premiilor internaţionale

Cinematografia română rămâne fără fonduri în pofida premiilor internaţionale

Data: 03 Noiembrie 2009

Fondul cinematografic, administrat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), ar putea fi redus cu 40% în 2010, din cauza anulării contribuţiei provenite din jocurile de noroc, dar şi a reducerii contribuţiilor din publicitatea TV, a spus directorul CNC, Eugen Şerbănescu, conform Mediafax. Fondul cinematografic este administrat de CNC, rolul său principal fiind de finanţare a proiectelor cinematografice câştigătoare. În 2008, Fondul cinematografic al CNC a avut o valoare totală de 44 de milioane de lei, crescând cu patru milioane de lei faţă de 2007, în condiţiile în care nu au existat sume alocate de la bugetul de stat.

Cu prilejul Zilelor franco-române ale cinematografiei şi audiovizualului, ambasadorul Franţei, Henri Paul, crede că „este nevoie, aici, în România, de o reflecţie asupra cinematografiei, nu să ne mulţumim să numărăm premiile (obţinute de cineaştii români la festivaluri, n.r.)“, a mai spus Henri Paul. Acesta a vorbit despre un „context favorabil“ în cinematografia românească, în condiţiile în care „noul val“ al filmului românesc continuă şi chiar se amplifică, dar şi de „contextul defavorabil“ al reducerii bazei de finanţare a CNC. „Fac un apel către parlamentari, pe care ar trebui să îi întrebăm unde se duc în schimb banii aceia proveniţi din jocurile de noroc“, a spus Henri Paul, adăugând că susţine ideea creării unei Fundaţii a cinematografiei româneşti.

Directorul Centrului francez al Cinematografiei, Véronique Cayla, a spus că în Franţa se investeşte anual o sumă de 1 miliard de euro în cinematografie. „Dacă vorbim de un nou val al filmului românesc, acest lucru se datorează statului. Numele Mungiu, Porumboiu, Puiu sunt sinonime ale excelenţei. Cum ar fi posibil acest lucru fără puterea instituţiilor publice? Este un rol pe care piaţa singură nu ar putea să îl îndeplinească“, a spus Cayla.

„Se investesc sume enorme în Europa (în cinematografie, n.r.) şi noi, cu sume foarte mici, ajungem la premii foarte mari, cele mai mari din lume“, a mai spus Şerbănescu, conform Mediafax.