Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Clasa a IX-a ar putea deveni clasă de gimnaziu
Dezbaterile privind sistemul de educaţie par să nu ducă la nici un final, în acest timp mii de copii abandonează cursurile, mai ales în mediul rural, acolo unde părinţii nu au suficienţi bani pentru a-i trimite la şcoală. Şansa de a beneficia de educaţia gratuită este cu atât mai scăzută pentru copiii săraci, cu cât şcoala este mai departe de casă. O măsură în vederea reducerii abandonului şcolar ar fi includerea clasei a IX-a în ciclul gimnazial, precum şi obligativitatea frecventării clasei pregătitoare, înainte de clasa I, în opinia ministrului Educaţiei.
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) pregăteşte, prin unele inspectorate şcolare, trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, potrivit unei note a Inspectoratului Şcolar Dolj postată pe blogul secretarului general al FSLI, Liviu Marian Pop. Astfel, în judeţul Dolj s-au transmis adrese către unităţile şcolare pentru a vedea impactul, conform Agerpres. „În perspectiva trecerii clasei a IX-a la gimnaziu vă solicităm să transmiteţi până pe data de 16 februarie 2010 următoarele informaţii: dacă există spaţiu suficient pentru şcolarizarea clasei a IX-a, numărul normelor didactice necesare pentru şcolarizarea clasei a IX-a la gimnaziu comparativ cu numărul de norme existente didactice existente“, se arată în notă. „Nu cred că principala problemă a trecerii clasei a IX-a la gimnaziu e problema de fond a învăţământului românesc, însă dacă se introduce şi clasa pregătitoare pot să remarc un singur lucru: învăţământul obligatoriu şi gratuit se va opri la nivelul învăţământului gimnazial. Şansele de a finaliza liceul pentru elevii din România o să fie din ce în ce mai mici şi nu vreau să mă gândesc că liceele, atât teoretice, cât şi tehnologice, o să reuşească în trei ani să facă o pregătire de calitate înaltă“, a apreciat sindicalistul Marian Pop. Învăţământ de zece ani cu clasă pregătitoare şi clasa a IX-a la gimnaziu Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, afirma, săptămâna trecută, că educaţia ar trebui să stea la baza unei societăţi sănătoase, iar pentru acest lucru trebuie favorizată educaţia timpurie, trebuie împiedicat abandonul şcolar şi stimulată performanţa. Daniel Funeriu susţinea trecerea clasei pregătitoare la învăţământul obligatoriu şi trecerea clasei a IX-a la gimnaziu pentru a opri abadonul şcolar după clasa a opta. „Învăţământul obligatoriu este până la 16 ani, adică până la sfârşitul clasei a IX-a, când există cea mai larg deschisă uşă spre abandon, respectiv trecerea dintre clasa a VIII-a şi a IX-a, când mulţi copii renunţă, mai ales cei din mediul rural. Trecerea clasei a IX-a în ciclul gimnazial poate produce efectul de a ţine copiii până la 16 ani în şcoală, iar aceasta este o măsură foarte sănătoasă de împiedicare a abandonului şcolar“, a spunea Funeriu. Andrei Marga: „Liceul în structura clasică merită păstrat“ Fostul ministru al Educaţiei Andrei Marga consideră că studiile liceale trebuie păstrate în actuala structură, de patru ani, şi că ministerul nu ar trebui să facă „aventuri“ pe seama acestora, conform Mediafax. Ca reacţie la propunerea ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu, de a reduce durata studiilor liceale de la patru la trei ani, Andrei Marga a spus că „problema la liceu nu este să îl tot demantelăm, să îl tot restructurăm, problema la liceu este să-l lăsăm în această structură, care e cea de origine franco-germană, de patru ani, cu un examen de bacalaureat făcut serios şi necorupt. Vom vedea apoi ce consecinţe tragem. Problema nu este de a face aventuri pe structura liceului, ci de a vedea dacă unele tradiţii merită păstrate, şi eu cred că liceul în structura clasică merită păstrat“, a afirmat fostul ministru al Educaţiei. Ministerul nu agreează speculaţii pe seama Legii Educaţiei Proiectul noii Legi a Educaţiei Naţionale este un document de lucru şi orice speculaţie făcută de mass-media pe această temă este mai mult decât regretabilă, întrucât dezinformează opinia publică, a atenţionat luni purtătorul de cuvânt al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS), Melania Vergu. „În afara informaţiilor prezentate pe această temă de ministrul Educaţiei sau de purtătorul de cuvânt, orice alte variante, opinii sau păreri prezentate drept proiecte sau prevederi ale proiectului de lege nu sunt altceva decât simple speculaţii. În deplină transparenţă şi cu scopul de a informa corect opinia publică, MECTS anunţă că atunci când proiectul va avea o formă asumată de ministrul Daniel Petru Funeriu, aceasta va fi adusă la cunoştinţa presei“, a susţinut purtătorul de cuvânt al MECTS.