Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cozi la înscrierea la titularizare

Cozi la înscrierea la titularizare

Data: 23 Iunie 2009

Posturile scoase la concurs în învăţământ sunt asaltate în acest an de către candidaţi, concurenţa pe posturi fiind mult mai acerbă faţă de anii trecuţi. Tinerii speră să ocupe un post în învăţământ, motivaţi de promisiunile privind creşterea salariilor, precum şi de stabilitatea pe care o poate oferi acest domeniu, pe timp de criză, după cum consideră inspectorii şcolari. În judeţul Suceava, concurenţa pe posturi este foarte mare, recordul fiind de 84 de candidaţi pe un post la istorie.

Inspectorul şcolar general adjunct al judeţului Suceava, Virginel Iordache, a spus că în cele două centre de examen s-au înscris 866, respectiv 957 de candidaţi, depăşind cu mult estimările ISJ Suceava privind numărul înscrişilor, conform Mediafax. Iordache a spus că numărul record de înscrieri pentru examenul de titularizare poate fi explicat prin faptul că oamenii caută acum un loc de muncă în învăţământ, unde nu se resimte atât de acut criza economico-financiară, unii dintre profesori sau învăţători fiind proaspăt reveniţi de la muncă din străinătate, iar alţii de la alte locuri de muncă. „Prezenţa în număr atât de mare a colegilor care doresc să revină în învăţământ e determinată şi de criza economică, în învăţământ nu se resimte atât de acut această criză. În învăţământ nu e un salariu foarte mare, dar e un loc de muncă mai sigur. Apreciez revenirea multor colegi, unii din străinătate, alţii de la alte locuri de muncă“, a spus Iordache. El a precizat că după perioada de înscriere se verifică dosarele candidaţilor, iar în perioada 29 iunie-3 iulie are loc validarea înscrierii. Iordache a spus că cea mai mare concurenţă se înregistrează la istorie, unde pentru un post titularizabil s-au înscris 84 de candidaţi, la limba română unde sunt înscrişi 224 de candidaţi pe 21 de posturi titularizabile, dar şi la franceză şi engleză. De asemenea, o concurenţă mare s-a înregistrat şi pentru posturile de învăţători şi educatori. Inspectorul şcolar general adjunct al judeţului Suceava a precizat că la examenul de titularizare din acest an s-au înscris şi doi candidaţi, absolvenţi ai studiilor universitare de filologie în Ucraina, dar care nu au urmat studii în limba română, ei având posibilitatea să candideze pentru posturi de educator sau învăţător după ce vor susţine o probă la limba română, aşa cum prevede metodologia.

La fel, candidaţii braşoveni la concursul de titularizare au fost nevoiţi să stea câteva ore la cozi pentru depunerea dosarelor, cele două centre de înscrieri din Braşov făcând cu greu faţă numărului mare de tineri care vor un post în învăţământ, conform Mediafax. „Sunt foarte mulţi candidaţi“, a spus Ligia Pribeanu, preşedintele Comisiei Concursului de Titularizare de la Colegiul Tehnic „Maria Baiulescu“, care a adăugat că foarte multe persoane vin din alte domenii de activitate, după ce au rămas fără un loc de muncă şi doresc să ocupe un post în învăţământ. „În fiecare an a fost la fel la examenul de titularizare. În acest an, s-a făcut primul pas spre descentralizare. Sperăm că anul viitor candidaţii se vor înscrie direct la şcoală. Aşteptăm să avem autonomie şi fiecare şcoală să îşi organizeze concursul“, a mai spus Ligia Pribeanu.