Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Cristaluri de Boemia, la Muzeul Naţional de Artă
O expoziţie cu piese reprezentative pentru producţia de cristaluri de Boemia de la mijlocul secolului al XIX-lea şi până în contemporaneitate va fi găzduită, între 11 septembrie-7 decembrie, de Muzeul Naţional de Artă al României (MNAR), în Sălile Kreţulescu. Organizată în colaborare cu Muzeul Sticlei şi Bijuteriei din Jablonec şi Centrul Ceh din Bucureşti, expoziţia îşi propune să prezinte un fenomen unic în lume, cristalurile de Boemia, a cărui exclusivitate se bazează pe echilibrul dintre producţia manuală şi cea tehnologică, dar şi pe procesul artistic unic, conform Agerpres. Vor fi expuse piese din toate categoriile, candelabre şi articole de sticlă decorative şi utilitare - obiecte ornamentale, recipiente pentru băuturi, vaze, articole pentru birou etc. Inventivitatea metodelor dezvoltate în zona muntelui Jizera, de ingineri, ajustori şi sticlari, dar şi viziunea antreprenorilor şi investitorilor locali au făcut ca recipientele de parfum, călimările şi accesoriile de masă produse în acest fel să fie cât mai prezente pe piaţa mondială. Din perspectiva producţiei, cristalurile de Boemia s-au sprijinit întotdeauna pe două aspecte fundamentale - calitatea sticlei şi tiparele de metal făcute cu precizie. Pasta de cristal care să nu se decoloreze în prezenţa luminii (a cărei culoare să rămână constantă) era deja prelucrată în secolul al XIX-lea în zona muntoasă Jizera. Această pastă putea fi prelucrată cu uşurinţă prin suflare, presare sau turnare în tipare de metal. Produsele erau tăiate manual şi, de regulă, doar retăiate după presare, ceea ce făcea ca preţul să scadă fără a afecta calitatea.