La Biblioteca Academiei Române a avut loc, zilele acestea, lansarea ultimei ediții în limba română a volumului „Cartea neagră a comunismului. Crime, teroare, represiune”, coordonat de istoricul francez
Crăciunul şi Anul Nou în creaţia populară contemporană
Până la sfârşitul lunii decembrie, Centrul Naţional de Artă "Tinerimea Română" invită bucureştenii la o expoziţie de icoane de artă naivă. "Crăciunul şi Anul Nou în creaţia populară contemporană" cuprinde icoane pe lemn şi sticlă lucrate de maeştri iconari din toată ţara, dar şi tablouri realizate de renumiţi pictori naivi din ţară şi din Bucureşti.
"În tablourile mele se regăsesc datini şi obiceiuri de iarnă, obiceiuri pascale, iar tablourile prezente aici tratează în special bucuria sărbătorilor de iarnă, bucuria zăpezii. Am, de asemenea, lucrări cu tentă suprarealistă, cum este tabloul intitulat "Leagănul anotimpurilor", prezent şi în această expoziţie. Nu am pictat niciodată după basme, dar cei mai mulţi vizitatori ai expoziţiilor pe care le-am făcut până în prezent mi-au spus că lucrările mele creează o lume de basm. De fapt, pe mine mă inspiră orice: bucuria cuiva pe care îl întâlnesc pe stradă, bucuria unui copil, un eveniment anume care mă marchează într-un fel sau altul. Consider că scopul artei mele este de a transmite bucurie, de a încălzi sufletul privitorilor", spune pictoriţa Paula Iacob, o artistă cunoscută mai mult peste hotare decât în ţară. Considerată chiar un punct de referinţă în pictura naivă românească, Paula Iacob a expus în Bucureşti, Iaşi, Cernavodă, Galaţi, Gura Humorului, Republica Moldova - Chişinău, Iugoslavia - Iagodina, Elveţia - Morges, Grecia - Atena, Franţa - Paris, Canada - North Hatley, Montreal, Quebec, Spania - Madrid. Munca şi talentul artistei i-au fost răsplătite cu numeroase premii. Mai trebuie spus că pictoriţa a trecut de la peisaj şi natură moartă la pictura naivă în anul 1989. Paula Iacob consideră că absolut orice temă poate fi tratată în această ultimă manieră, dar temele sale predilecte sunt obiceiurile şi datinile.