Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cultură „La clemenza di Tito”, o operă „cu desăvârşire creştină”

„La clemenza di Tito”, o operă „cu desăvârşire creştină”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Cultură
Un articol de: Elena Gabriela Zamora - 01 Iulie 2024

Opera Naţională Bucureşti (ONB) a prezentat în premieră, în zilele de 29 şi 30 iunie 2024, spectacolul „La clemenza di Tito”, ultima operă compusă de Wolfgang Amadeus Mozart, în regia lui Tompa Gabor, considerată de acesta din urmă una „cu desăvâr­şire creştină”. „În zilele noastre nu ne putem închipui ca un conducător să fie atât de generos, atât de bun, de iertător, care să pună deasupra tuturor intereselor personale interesele ţării şi ale populaţiei şi, în acelaşi timp, să nu îi pese de intrigile care se ţes împotriva lui (...). Din acest punct de vedere, eu cred că opera («La clemenza di Tito» - n.r.) este una cu desăvârşire creştină, fapt pentru care m-a interesat foarte tare această operă”, a afirmat Gabor Tompa la conferinţa de presă care a precedat spectacolul. Mozart a compus „La clemenza di Tito” în 1791, după „Flautul fermecat”, cu ocazia încoronării împăratului Leopold al-II-lea, şi prezintă un monarh idealizat, a cărui clemenţă şi capacitate de a ierta uimeşte întreaga lume, potrivit ONB. Interpretarea regizorală propusă de Tompa Gabor încearcă o punere în armonie, dar şi în concurenţă, a virtuţilor politice din perioada de măreţie a Imperiului Roman, reinterpretate în perioada de apogeu a Imperiului Habsburgic şi sugerate ca fiind edificatoare pentru secvenţe similare trăite în perioada contemporană. 

Citeşte mai multe despre:   Opera Nationala