La Biblioteca Academiei Române a avut loc, zilele acestea, lansarea ultimei ediții în limba română a volumului „Cartea neagră a comunismului. Crime, teroare, represiune”, coordonat de istoricul francez
Situaţia creatorului român de astăzi în viziunea unei tinere artiste
Joi, 2 septembrie a.c., s-a redeschis spaţiul expoziţional Centrul de Introspecţie Vizuală (CIV). Noul sezon cultural la CIV a fost deschis de tânăra artistă Ioana Nemeş. Lucrarea acesteia (un soi de instalaţie), în traducere "Eşec scump. Succes ieftin", are expunere internaţională şi doreşte să aducă o mărturie despre arta contemporană, despre strategiile care influenţează succesul sau eşecul unui artist care face artă în prezent. Un alt aspect al dezbaterii iniţiate de Ioana Nemeş se referă la poziţia artistului român în contextul artistic internaţional şi la modul în care arta sa se poate adapta sau nu la mecanismele pieţei de artă. Nu în ultimul rând, Ioana Nemeş abordează poziţia artistului român în raport cu spaţiul public naţional, în raport cu instituţiile specifice şi cu politicile culturale locale. În această zonă, Nemeş sesizează mai multe linii de conflict cu efect asupra creativităţii oricărui artist. Născută în 1979, autoarea lucrării expuse la CIV locuieşte şi lucrează în Bucureşti. Lucrările sale au ca temă predilectă examinarea unei realităţi spirituale cu rădăcini în ritualurile tradiţionale româneşti. Artista a expus în ţară, dar şi peste hotare, în ţări precum Viena, Berlin, Istanbul, Amsterdam, Leipzig, Milano. Centrul de Introspecţie Vizuală, situat la numărul 16, pe strada Biserica Enei, din Bucureşti, îşi propune să promoveze arta contemporană printr-o abordare care să apropie publicul şi producătorii de cultură.