Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cultură Unicitatea pălăriilor feminine în La Belle Epoque

Unicitatea pălăriilor feminine în La Belle Epoque

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Cultură
Un articol de: Ștefania Coșuleanu - 04 Aprilie 2023

Academia Română, prin Secția de arte, arhitectură și audiovizual, în parteneriat cu Institutul de Istoria Artei „G. Oprescu”, a organizat recent pro­iecția-dezbatere „Pălării feminine în perioada La Belle Epoque - frumusețe și reprezentare”, susținută de drd. Raluca Partenie. Prezentarea pornește de la consta­tarea că moda de la sfârșitul secolului al XIX-lea rămâne un etalon de eleganță feminină și rafinament vestimentar. Cercetătoarea arată că moda în spațiul românesc era conectată la dinamica internațională, înregistrând cu fidelitate schimbările de stil, inovațiile și controversele din creația de pălării. 

O analiză atentă asupra pălăriilor din perioada 1890-1914 oferă detalii despre relația modei cu progresul teh­nologic, reguli de etichetă socială, dar și despre apa­riția în epocă a primelor preo­cupări de ecologie, se arată într-un comunicat al Biroului de comunicare al Academiei Române.

Cercetările realizate de Raluca Partenie demonstrează că normele vestimentare impuneau pălăria ca accesoriu obligatoriu în public în acea perioadă, atât pentru doamne, cât și pentru domni, iar rolul estetic și de reprezentare prevala rolului funcțional. Împodobite din abundență cu flori și pene, ajungând uneori la dimensiuni grandioase, spectaculoasele creații ale modistelor din La Belle Epoque se înscriu în estetica Art Nouveau. 

Citeşte mai multe despre:   Academia Romana