Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cum apreciaţi rolul educaţiei religioase din şcoală în formarea copilului dumneavoastră?

Cum apreciaţi rolul educaţiei religioase din şcoală în formarea copilului dumneavoastră?

Data: 06 Martie 2015

Miruna Petrescu, sector 4, Bucureşti: „Consider că la ora de religie copiii au ocazia să înveţe lucruri interesante. E vorba în primul rând de cultură generală, dar şi de cunoştinţe care îl pot ajuta pe mai departe în viaţă. Noi am fost privaţi de ora de religie în şcoală şi nu înţeleg de ce să ajungem acum în aceeaşi situaţie. Trăim într-un alt regim, în care ne putem exprima opiniile, dar şi convingerile religioase în mod liber. L-am încurajat pe copilul meu să studieze religia încă din clasa I. Aşa am simţit şi mi se pare firesc să-şi cunoască religia în care s-a născut“.

Georgeta Coarfă, Ceptura de Jos, judeţul Prahova: „În ultima vreme, oamenii sunt tot mai prinşi în vârtejul vieţii, descumpăniţi sau pur şi simplu neîncrezători şi de cele mai multe ori uităm să includem şi latura religioasă în viaţa noastră. Se pare că pentru unii religia îşi cam pierde din importanţă, abia când avem vreun necaz sau ne lăsăm copleşiţi de grijile şi nevoile zilnice ne mai îndreptăm spre rugăciune. E un lucru foarte bun că se mai fac ore de religie în şcoli. Măcar copiii noştri să rămână legaţi de credinţa străbună, să înveţe ce înseamnă apropierea de Dumnezeu, să înveţe ce înseamnă iertarea, toleranţa, iubirea faţă de cei din jur. Rolul orelor de religie este să îi înveţe ce înseamnă un nivel de viaţă decent, ce înseamnă fericirea izvorâtă din interiorul lor, şi nu din lucrurile materiale, şi cum, prin hotărârile pe care le iau, pot deveni responsabili de felul în care aleg să-şi trăiască viaţa atât ei, cât şi cei apropiaţi“.

Luminiţa Stoenescu, Dumbrăviţa, judeţul Timiş: „Sunt de acord ca fiica mea să participe la orele de religie, la care elevii îşi formează caracterul; nu dobândesc doar nişte simple cunoştinţe, ci sunt îndemnaţi spre adevărata cunoaştere, care se realizează prin practicarea virtuţilor. Ora de religie, împreună cu familia, îi ajută pe copii să fie virtuoşi: corecţi, generoşi, altruişti, toleranţi, să recunoască şi să aplice adevăratele valori. Ora de religie este baza şi vârful tuturor celorlalte discipline. Punându-L pe Dumnezeu ca fundament al învăţării, într-un final copiii noştri vor ajunge, după ce au învăţat temeinic toate disciplinele, din nou la Dumnezeu“.