Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Deficit de cadre didactice calificate
Preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, Marius Nistor, consideră că nu există educaţie de calitate fără cadre didactice formate şi calificate, precizând că de sănătatea sistemului educaţional dintr-o ţară depinde în mod direct starea întregii societăţi. „Deficitul de cadre didactice calificate în învăţământul preuniversitar este de aproape 30.000 de persoane.
Este evident că reducerea deficitului de personal didactic calificat necesită un angajament mult mai puternic, nu doar pentru a recruta şi a forma noi cadre didactice, dar şi pentru a asigura alocare de resurse suficiente pentru menţinerea acestora la catedră”, a afirmat Nistor, cu prilejul unei dezbateri organizate de FSE „Spiru Haret” la Colegiul „Sf. Sava”.
El a spus că există „diferite sondaje” care arată că mai mult de o treime din cadrele didactice cu vârsta sub 35 de ani văd profesia didactică doar ca pe o opţiune pe termen scurt şi mediu.
Prezentă la dezbatere, consilierul de stat în cadrul Administraţiei Prezidenţiale, Ligia Deca, a arătat că sindicatele au susţinut măsuri dintre cele mai curajoase. Rectorul Universităţii din Bucureşti, Mircea Dumitru, a declarat, la rândul său, că investiţiile în educaţie în ultimii ani au fost foarte puţin susţinute, iar legislaţia, instabilă şi incoerentă.