Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Demisii la Ministerul Educaţiei, după eroarea de la teza la Istorie
Directorul Centrului Naţional de Curriculum şi Evaluare, Cristian Mirescu, a demisionat, în urma incidentului de la teza unică la Istorie, când, în subiectul II, în loc de „Armata II“ a fost scris „Armata I“, demisia fiind acceptată de ministrul Ecaterina Andronescu.
Ministrul Ecaterina Andronescu a declarat, ieri, că a acceptat demisiile lui Cristian Mirescu, directorul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar (CNCEIP), precum şi a consilierului inspector pentru disciplina Istorie, Rodica Tudorică, conform Mediafax. Potrivit ministrului, ieri, a demarat un control la CNCEIP care, săptămâna vitoare, va avea o nouă conducere. „După ce vor fi încheiate toate tezele, Centrul Naţional de Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar va reintra în restructurare“, a declarat Ecaterina Andronescu. Ministrul a precizat că Ministerul Educaţiei nu elaborează subiectele la teze şi că CNECIP are printre cele patru competenţe şi pe cea privind coordonarea şi organizarea sistemului de examene şi evaluări naţionale. Ecaterina Andronescu a subliniat încă o dată că „elevii aflaţi în sălile de examene nu au avut de suferit pentru că subiectele transmise au fost în varianta corectă“. Eroarea de la teza la Istorie a constat în faptul că în loc de „Armata II“ a apărut „Armata I“. Subiectul pentru teza unică la Istorie a fost corectat de şase persoane, respectiv de trei inspectori care concep subiectele, de un inspector de specialitate care le supervizează, de un director de evaluare şi de directorul Centrului Naţional de Curriculum şi Evaluare, Cristian Mirescu. Potrivit ministrului, Cristian Mirescu a mai fost avertizat o dată, după greşeala semnalată în subiectele la teza de Limba română. Pentru teza la Istorie au optat 64.000 din cei 213.396 de elevi de clasa a VIII-a care participă la această sesiune de teste, restul optând pentru Geografie. Potrivit lui Cristian Mirescu, directorul Centrului Naţional de Curriculum şi Evaluare, copiii au primit pe foaie, cifra I tăiată şi înlocuită cu II. Pentru teza de Istorie au fost întocmite 10 variante de subiect din care pentru proba de joi a fost extrasă varianta cu nr. 5. Federaţia Asociaţiilor de Părinţi şi-a exprimat îngrijorarea faţă de greşelile repetate Părinţii au cerut ministrului Educaţiei să reevalueze toţi angajaţii din cadrul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar (CNCEIP) şi să demită conducerea acestuia. Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi - Învăţământul Preuniversitar îşi exprimă îngrijorarea faţă de greşelile repetate în redactarea tezelor cu subiect unic ale Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar (CNCEIP), conform Mediafax. Reprezentanţii Federaţiei atrag atenţia asupra faptului că, după eroarea anterioară, de la teza la Limba română susţinută în 7 mai, au solicitat demiterea „specialiştilor“ din cadrul CNCEIP. Potrivit reprezentanţilor acesteia, subiectul tezei de Istorie a fost compelx, „conţinând cerinţe pentru care copiii sunt pregătiţi abia în liceu“.