Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Demisii la Ministerul Educaţiei, după eroarea de la teza la Istorie

Demisii la Ministerul Educaţiei, după eroarea de la teza la Istorie

Data: 23 Mai 2009

Directorul Centrului Naţional de Curriculum şi Evaluare, Cristian Mirescu, a demisionat, în urma incidentului de la teza unică la Istorie, când, în subiectul II, în loc de „Armata II“ a fost scris „Armata I“, demisia fiind acceptată de ministrul Ecaterina Andronescu.

Ministrul Ecaterina Andronescu a declarat, ieri, că a acceptat demisiile lui Cristian Mirescu, directorul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar (CNCEIP), precum şi a consilierului inspector pentru disciplina Istorie, Rodica Tudorică, conform Mediafax. Potrivit ministrului, ieri, a demarat un control la CNCEIP care, săptămâna vitoare, va avea o nouă conducere. „După ce vor fi încheiate toate tezele, Centrul Naţional de Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar va reintra în restructurare“, a declarat Ecaterina Andronescu.

Ministrul a precizat că Ministerul Educaţiei nu elaborează subiectele la teze şi că CNECIP are printre cele patru competenţe şi pe cea privind coordonarea şi organizarea sistemului de examene şi evaluări naţionale. Ecaterina Andronescu a subliniat încă o dată că „elevii aflaţi în sălile de examene nu au avut de suferit pentru că subiectele transmise au fost în varianta corectă“. Eroarea de la teza la Istorie a constat în faptul că în loc de „Armata II“ a apărut „Armata I“. Subiectul pentru teza unică la Istorie a fost corectat de şase persoane, respectiv de trei inspectori care concep subiectele, de un inspector de specialitate care le supervizează, de un director de evaluare şi de directorul Centrului Naţional de Curriculum şi Evaluare, Cristian Mirescu.

Potrivit ministrului, Cristian Mirescu a mai fost avertizat o dată, după greşeala semnalată în subiectele la teza de Limba română.

Pentru teza la Istorie au optat 64.000 din cei 213.396 de elevi de clasa a VIII-a care participă la această sesiune de teste, restul optând pentru Geografie. Potrivit lui Cristian Mirescu, directorul Centrului Naţional de Curriculum şi Evaluare, copiii au primit pe foaie, cifra I tăiată şi înlocuită cu II. Pentru teza de Istorie au fost întocmite 10 variante de subiect din care pentru proba de joi a fost extrasă varianta cu nr. 5.

Federaţia Asociaţiilor de Părinţi şi-a exprimat îngrijorarea faţă de greşelile repetate

Părinţii au cerut ministrului Educaţiei să reevalueze toţi angajaţii din cadrul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar (CNCEIP) şi să demită conducerea acestuia.

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi - Învăţământul Preuniversitar îşi exprimă îngrijorarea faţă de greşelile repetate în redactarea tezelor cu subiect unic ale Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar (CNCEIP), conform Mediafax. Reprezentanţii Federaţiei atrag atenţia asupra faptului că, după eroarea anterioară, de la teza la Limba română susţinută în 7 mai, au solicitat demiterea „specialiştilor“ din cadrul CNCEIP. Potrivit reprezentanţilor acesteia, subiectul tezei de Istorie a fost compelx, „conţinând cerinţe pentru care copiii sunt pregătiţi abia în liceu“.