Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Desene şi eseuri dedicate Marii Uniri

Desene şi eseuri dedicate Marii Uniri

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 24 Oct, 2018

Sute de elevi din clasele I‑VIII din Alba au participat la un concurs dedicat Centenarului Marii Uniri, de pictură, poezie şi muzică, numit Marea Unire şi Idealurile Naţionale, derulat de către Instituţia Prefectului şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba şi finanţat de către Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale.

În cadrul unei festivităţi găzduite, luni, de către Museikon Alba Iulia, au fost premiate, pe categorii, cele mai bune lucrări, cu câte 400 de lei pentru premiul I, 300 de lei pentru premiul al II‑lea şi 200 de lei pentru premiul al III‑lea. Fondul total de premii, asigurat de către finanţator, respectiv MCIN, a fost de 14.000 de lei, potrivit organizatorilor.

Pe lângă vernisajul unei expoziţii cu cele mai apreciate desene, copiii au citit din eseurile şi textele literare premiate, iar câteva formaţiuni corale au asigurat momentele muzicale. De menţionat că, la secţiunea muzică, premiul pentru cel mai bun cor a fost de 1.000 de lei.

Potrivit organizatorilor, prin acest concurs s‑a dorit identificarea percepţiei plastice, literare şi muzicale a elevilor, felul în care înţeleg aceştia contextul istoric. De asemenea, s‑a avut în vedere stimularea potenţialului artistic şi creativ al tinerilor şi identificarea celor talentaţi, promovarea talentelor autentice şi a capacităţii originale de transpunere a unei viziuni personale despre o realitate într‑o lucrare literară sau artistică, apropierea tinerilor de istoria locală şi cunoaşterea culturii naţionale.