Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Desene şi eseuri dedicate Marii Uniri
Sute de elevi din clasele I‑VIII din Alba au participat la un concurs dedicat Centenarului Marii Uniri, de pictură, poezie şi muzică, numit „Marea Unire şi Idealurile Naţionale”, derulat de către Instituţia Prefectului şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba şi finanţat de către Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale.
În cadrul unei festivităţi găzduite, luni, de către Museikon Alba Iulia, au fost premiate, pe categorii, cele mai bune lucrări, cu câte 400 de lei pentru premiul I, 300 de lei pentru premiul al II‑lea şi 200 de lei pentru premiul al III‑lea. Fondul total de premii, asigurat de către finanţator, respectiv MCIN, a fost de 14.000 de lei, potrivit organizatorilor.
Pe lângă vernisajul unei expoziţii cu cele mai apreciate desene, copiii au citit din eseurile şi textele literare premiate, iar câteva formaţiuni corale au asigurat momentele muzicale. De menţionat că, la secţiunea muzică, premiul pentru cel mai bun cor a fost de 1.000 de lei.
Potrivit organizatorilor, prin acest concurs s‑a dorit identificarea percepţiei plastice, literare şi muzicale a elevilor, felul în care înţeleg aceştia contextul istoric. De asemenea, s‑a avut în vedere stimularea potenţialului artistic şi creativ al tinerilor şi identificarea celor talentaţi, promovarea talentelor autentice şi a capacităţii originale de transpunere a unei viziuni personale despre o realitate într‑o lucrare literară sau artistică, apropierea tinerilor de istoria locală şi cunoaşterea culturii naţionale.