Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Documentare de Slavomir Popovici la MŢR

Documentare de Slavomir Popovici la MŢR

Data: 10 Feb 2010

Documentare de Slavomir Popovici vor fi proiectate, azi, la Studioul „Horia Bernea“ de la Muzeul Ţăranului Român din Bucureşti. Slavomir Popovici (1930-1983) este unul dintre cei mai importanţi regizori de film documentar din România. Filmele lui de artă (printre care „Soarele negru“ - 1968) şi etnografice („Bun ca ziua“ - 1974) depăşesc cadrul strict al documentarului. Acestea pot fi considerate o serie de poeme filosofice, pe temele esenţiale ale ciclului vieţii şi trecerii timpului, arată MŢR. Proiecţia filmelor va fi precedată de o introducere făcută de regizorul Laurenţiu Damian, etnograful Radu Rautu şi profesorul Sorin Vieru. În total, opt documentare. „Uzina“ este un eseu cinematografic, cu filmări speciale, pornind de la sărbătorirea zilei de 1 Mai, în 1965, la uzina 1 Mai din Ploieşti, producătoare de utilaj petrolier. Filmul „Romanţe aspre“ îmbină o serie de istorii ale locomotivelor, iar „Io, Ştefan Voievod ctitor“ vorbeşte despre arta din vremea domnitorului. „Soarele negru“ este un poem cinematografic despre timp şi vârstele omului, pornind de la broderii medievale româneşti, iar „Semnul bradului“ prezintă obiceiurile şi domeniile artei populare în care este prezent bradul, simbolul continuităţii şi al reînnoirii vieţii.