Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Educaţia privirii la Şcoala „Anastasia Popescu”
Liceul Ortodox Pedagogic „Anastasia Popescu” din Capitală a găzduit luni, 12 decembrie, o expoziţie de fotografie „Peisajele credinţei”, un dialog fotografic româno‑italian, conceput şi realizat de Rodica Marinescu. Cu acest prilej, a avut loc un recital vocal‑instrumental, susţinut de formaţia „Laboratorul muzical al Marucăi”.
Proiectele cultural‑educaţionale organizate de Liceul Ortodox Pedagogic „Anastasia Popescu” din Capitală continuă pe parcursul anului şcolar. De curând, un nou proiect a fost derulat, şi anume o expoziţie de fotografie „Peisajele credinţei”, care a avut menirea de „a educa privirea elevilor prin artă”, după cum a precizat prof. Monica Şerbănescu, directorul instituţiei de învăţământ „Anastasia Popescu” din Capitală.
Despre frumoasele imagini expuse în holul instituţiei de învăţământ a vorbit Teodora Stanciu, jurnalist cultural, care a evidenţiat pasiunea pe care Rodica Marinescu o are în realizarea şi selectarea fotografiilor, dar, mai ales, bucuria de a transmite emoţia sacrului. „Bucuria aceasta, la doamna Rodica Marinescu, vine dintr‑un sentiment al sacrului pe care îl are. Domnia sa se identifică total cu bucuria fotografiei pentru sau din Italia, mai ales Roma. Spre deosebire de alţi fotografi, care fac fotografii lipsite de prezenţa umană, care au grijă numai să prindă elementul arhitectonic sau un detaliu al picturii, la doamna Rodica Marinescu se simte duhul, prezenţa umană, prezenţa Duhului Sfânt”, a explicat Teodora Stanciu.
Dorinţa de a imortaliza peisaje ale credinţei pentru a reprezenta dialogul dintre România şi Italia a început acum 25 de ani, când Rodica Marinescu a vizitat pentru prima dată Italia. „Una din constantele sufletului meu a fost această dorinţă de a încerca să le aduc celor pe care îi iubesc o bucurie, şi nu era om mai fericit ca mine atunci când reuşeam să fac o bucurie celor dragi. Mesajul pe care doresc să‑l transmit este acela de a ne educa privirea. Nu sunt un fotograf profesionist, nici un fotograf care a dorit să evolueze spre o tehnică desăvârşită. Niciodată nu voi fi aceasta. Nu tehnica mă atrage, ci am vrut să‑mi perfecţionez privirea cu fiecare nouă expoziţie, cu fiecare nouă călătorie, mai ales pe pământul Italiei, pentru că Italia este «patria artei» şi la fiecare pas se află câte ceva. Am vrut să învăţ, am avut şi modele pe care le‑am urmat şi de la care am învăţat. În continuare învăţ de la cei din jurul meu care ştiu mai mult, care ştiu să vadă mai mult, dar sunt atentă, nu în sensul de a‑i copia, ci de a avea un model şi a pune apoi propria amprentă asupra a ceea ce încerc să construiesc”, a spus Rodica Marinescu.
Vernisajul expoziţiei a fost precedat de recitalul vocal‑instrumental al formaţiei „Laboratorul muzical al Marucăi”, susţinut de artiştii Maruca, Beatrice şi Florin Iordan. Totodată, artiştii le‑au prezentat copiilor instrumentele folosite, şi anume fluiere, caval, ţiteră, cobză şi cimpoi.
La eveniment, alături de elevi au participat părinţi ai copiilor, dar şi preoţi din cadrul Protoieriei Sector 3 Capitală, cu care instituţia de învăţământ „Anastasia Popescu” colaborează în proiectele cultural‑educaţionale şi duhovniceşti.
Expoziţia poate fi vizitată până în data de 3 februarie 2017.