Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Educaţie Viaţa copiilor din mediul rural s-a înrăutăţit

Viaţa copiilor din mediul rural s-a înrăutăţit

Galerie foto (1) Educaţie
Data: 06 Aug, 2020

Pandemia de COVID-19 a redus considerabil nivelul de bunăstare educaţională, emoţională şi materială a copiilor din mediul rural, după cum scoate în evidenţă o cercetare a Fundaţiei World Vision România derulată în judeţele Cluj, Dolj, Ialomiţa, Vaslui, Iaşi şi Vâlcea. În ceea ce priveşte accesul la educaţie, 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la ore on-line. 

Bunăstarea materială, emoţională şi accesul la educaţie în timpul pandemiei de COVID-19 s-au diminuat considerabil pentru copiii din mediul rural, potrivit unei cercetări derulate de Fundaţia World Vision România în perioada 10 mai - 27 iunie 2020. Rezultatele studiului arată că, pe măsură ce gradul de vulnerabilitate al unei familii creşte, nivelul de bunăstare emoţională şi educaţională al copilului scade.

Aproape 19% dintre respondenţi au declarat că veniturile le-au scăzut din cauza concedierii, a şomajului tehnic ori a imposibilităţii de a mai lucra cu ziua. Pentru alţi peste 40% dintre părinţii respondenţi, asistaţi social, pandemia nu a făcut decât să le adâncească problemele. „Două din cinci familii au fost nevoite să adopte strategii de reducere a cheltuielilor familiale în perioada de izolare, iar aproape 40% din totalul respondenţilor nu au reuşit să asigure alimentele sau le-au asigurat parţial. De asemenea, peste 40% dintre părinţi nu au reuşit să cumpere medicamente sau produse de igienă sau le-au achiziţionat parţial”, se arată în concluziile cercetării publicate pe site-ul fundaţiei. 

În ceea ce priveşte învăţarea on-line, cercetarea a reliefat că aproximativ 40% dintre elevi nu au participat la orele organizate pe internet de 64% dintre cadrele didactice. Ceilalţi profesori au trimis exerciţii şi teme elevilor prin telefon, WhatsApp, Messenger sau chiar au printat lecţiile copiilor care nu aveau mijloace de conectare on-line. „Peste 55% dintre părinţi nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie, 8% dintre respondenţi afirmă că nu deţin nici un dispozitiv care să-i permită copilului să-şi continue educaţia acasă şi doar 20% au afirmat că în familiile lor copiii au urmărit emisiunile «Teleşcoala» organizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Nu mai puţin de 8% dintre copii nu au avut televizor care să le permită să urmărească emisiunea, proporţia atingând valori foarte mari în Cluj - 22% şi Vaslui - 15%”, au mai subliniat reprezentanţii World Vision România. 

La cercetare au participat şi 62 de directori de şcoală din mediul rural, iar potrivit acestora, 1 din 4 şcoli nu are conexiune la internet, 9 din 10 şcoli nu au laptop/PC/tablete pentru educaţia digitală, iar 87% dintre ei cred că învăţarea on-line nu mai trebuie extinsă. Totodată, 16% dintre directori cred că starea emoţională a elevilor va fi afectată de pandemie, iar 13% cred că riscul de analfabetism va creşte ca urmare a crizei COVID-19.

Studiul a mai scos în evidenţă că emoţiile copilului au fost neglijate în mediul rural, în perioada pandemiei. „Rezultatele ne-au arătat, încă o dată, că urmele lăsate de pandemie au adâncit sărăcia şi au accentuat factorii care influenţează negativ bunăstarea oamenilor din mediul rural. (...) Atunci când ne uităm la bunăstarea emoţională, starea de bine şi climatul în care un copil trebuie să se dezvolte, devine evident că familiile vulnerabile trebuie ajutate, în special cu şedinţe de consiliere psiho-emoţională şi educaţie parentală. De asemenea, este important de amintit că, în mai puţin de două luni, începe şcoala. Nu ştim în ce formă, dar cursurile vor fi reluate, iar aceşti copii au nevoie de intervenţie imediată pentru a nu rămâne în urmă. Facem un apel la solidaritate şi îi invităm pe toţi care pot şi doresc să contribuie la Fondul de urgenţă pentru educaţie şi intervenţie imediată pentru copiii şi şcolile din mediul rural să trimită un SMS cu textul Speranţă, la 8864”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Cercetarea a fost derulată telefonic în perioada 10 mai - 27 iunie 2020 şi a vizat colectarea de informaţii din cele 6 judeţe (Cluj, Dolj, Ialomiţa, Vaslui, Iaşi, Vâlcea - 139 de comune cu 313 sate), în care World Vision România derulează intervenţii.

(Oana Nistor)

Citeşte mai multe despre:   copil  -   sat  -   coronavirus  -   online  -   pandemie