Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Elevii braşoveni susţin Săptămâna Mobilităţii Europene
Campania „Oscar, Şarpele Hoinar”, ajunsă la a patra ediţie, a debutat luni, în 10 unităţi şcolare din municipiul Braşov, în cadrul Săptămânii Mobilităţii Europene. „Ca şi la ediţiile precedente, municipiul Braşov a înscris cele mai multe şcoli şi cel mai mare număr de elevi din România. Campania Traffic Snake Game (TSG) a primit în România numele «Oscar, Şarpele Hoinar» şi anul acesta ea va implica aproximativ 3.600 de elevi din cele 10 şcoli braşovene, (opt şcoli gimnaziale, un liceu şi un colegiu tehnic). «Oscar, Şarpele Hoinar» va urmări modul în care se deplasează la şcoală cei mai mici şcolari şi, împreună cu părinţii şi cadrele didactice, îi va încuraja pe micuţi să adopte mersul pe jos, cu bicicleta, cu trotineta sau cu mijloacele de transport în comun”, informează Primăria Braşov. Traffic Snake Game (TSG) are principal grup ţintă elevii şi părinţii acestora. Campania constă într-un joc distractiv şi uşor de implementat. Pe lângă jocul efectiv, fiecare şcoală participantă este încurajată să organizeze acţiuni conexe şi să educe elevii cu privire la aspecte legate de trafic şi mobilitate, mediul înconjurător şi sănătate. În primii trei ani, campania s-a organizat în paralel în 20 de ţări europene. După primii doi ani de campanie, România a trecut pe primul loc, înscriind cel mai mare număr de şcoli şi elevi, realizând economii importante de combustibili şi emisii CO2. În afara municipiului Braşov, la acest proiect s-au mai înscris alte 10 municipii.