Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Elevii cred că profesorii au o meserie grea

Elevii cred că profesorii au o meserie grea

Data: 06 Septembrie 2008

Profesorii nu ştiu să gestioneze relaţia cu elevii şi nu reuşesc să facă mai atractive şi mai uşoare conţinuturile programelor, a afirmat joi reprezentanta Centrului Educaţia 2000^ şi coordonatoare a unui studiu privind elevii, Mihaela Ionescu. Potrivit studiului coordonat de Mihaela Ionescu, elevul care are succes la profesori este cel „care corespunde aşteptărilor acestora“. „Există şi situaţii în care succesul elevului este determinat de mediul de provenienţă al elevului, copiii de bani gata obţinând succesul cu mai mare uşurinţă“, a explicat coordonatorul studiului, conform Agerpres.

„Elevul apreciat de colegi reflectă o imagine de tip informal, este cel care este apreciat prin perspectiva normelor şi valorilor individuale şi de grup ale elevilor, nu prin sita criteriilor formale ale şcolii, stabilite prin profilul responsabilităţilor prevăzute de statutul de elev. Elevul care este apreciat de colegi este definit de trei calităţi: prietenia, încrederea şi inteligenţa“, se arată în studiu.

Elevii consideră inteligenţa cea mai importantă calitate, ea fiind cea care îţi permite să te adaptezi contextelor. Sunt foarte apreciaţi elevii care învaţă bine şi sunt şi populari, care stabilesc un echilibru între calităţile dorite de profesori şi cele dorite de elevi (să fie un bun prieten, să nu fie ipocrit, să fie descurcăreţ, să se şi distreze, să participe la activităţile informale de grup, să se poată avea încredere în el). Există şi cazuri în care elevii „şmecheri“ sunt cei apreciaţi şi care uneori devin lideri informali, iar cei care nu deţin privilegiile acestora sunt marginalizaţi.

În ceea ce priveşte părerea elevilor despre profesori, există trei categorii de cadre didactice: cei exigenţi, care cer mai mult decât predau, care nu comunică; cei care stabilesc un echilibru între exigenţă şi prietenie, care ştiu cum să comunice şi cum să predea elevilor, care ştiu să şi glumească cu ei; profesorii care demonstrează lipsă de respect faţă de elevi, fie prin slab profesionalism, fie prin comportament discriminatoriu sau abuz de autoritate. Majoritatea elevilor nu ar dori să devină profesori, pentru că este o meserie foarte grea, obositoare, în principal din cauza copiilor care sunt foarte gălăgioşi, foarte diferiţi, necesită multă răbdare, sunt din ce în ce mai obraznici şi greu de stăpânit. Unii elevi consideră că este „o meserie în care, dacă nu iubeşti copiii, nu vrei să-i înveţi lucruri noi, nu ştii să vorbeşti, să relaţionezi cu ei; atunci o faci ca pe oricare altă meserie, venind la şcoală pentru a-ţi lua salariul“. Studiul, realizat în 20 de şcoli - câte patru şcoli din judeţele Dâmboviţa, Giurgiu, Mureş şi Prahova, şi din Bucureşti - face parte din proiectul „Şcoala aşa cum este“, care s-a desfăşurat în perioada decembrie 2007-septembrie 2008.