Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Elevii de clasa a XII-a au competenţe digitale medii şi avansate

Elevii de clasa a XII-a au competenţe digitale medii şi avansate

Data: 27 Ianuarie 2010

Mai mult de jumătate dintre elevii din clasa a XII-a au participat la simularea probei de evaluare a competenţelor digitale din cadrul examenului de bacalaureat. Conform unor date preliminare centralizate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) pe baza informaţiilor furnizate de 23 de inspectorate judeţene, procentul de participare la simularea probei, care a avut loc pe 20 ianuarie, a fost de 51,29%. Cei mai mulţi elevi bucureşteni au obţinut, la simularea probei de competenţe digitale pentru bacalaureat, rezultate similare notelor 7 şi 8, echivalente cunoştinţelor de nivel mediu şi avansat.

Pentru susţinerea probei s-au înscris 69.304 elevi şi au participat 35.548, cei mai mulţi în judeţele Suceava (3.687), Dolj (3.034) şi Iaşi (2.839).

În privinţa calificativelor primite de elevii participanţi, 5.033 s-au încadrat în punctajul aferent categoriei utilizator începător, 12.488 la utilizator mediu, 10.955 la utilizator avansat, respectiv 7.072 la utilizator experimentat. La nivel naţional, simularea a fost organizată în fiecare unitate de învăţământ liceal (1.461 de centre).

Cei mai mulţi elevi bucureşteni au obţinut, la simularea probei de competenţe digitale pentru bacalaureat, rezultate similare notelor 7 şi 8, echivalente cunoştinţelor de nivel mediu şi avansat, a spus preşedintele comisiei de examen din Capitală, Nicolae Nuţu. El a precizat că la simularea de săptămâna trecută au fost prezenţi 4.439 de candidaţi din cei 22.668 de înscrişi, reprezentând aproximativ 20% din totalul elevilor de clasa a XII-a. În funcţie de punctaj, 462 de candidaţi au obţinut rezultate similare competenţei utilizator începător, 1.487 - utilizator de nivel mediu, 1.477 - utilizator de nivel avansat şi 1.013 - utilizator experimentat.

Potrivit metodologiei, nivelul de competenţă se înscrie într-un borderou, care este semnat de doi examinatori, procedura fiind valabilă la probele de evaluare a competenţei lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă a candidatului, precum şi la probele de evaluare a competenţelor într-o limbă străină şi a celor digitale. În cazul ultimei probe, în funcţie de punctajul obţinut, se va stabili nivelul de competenţă digitală a candidatului, după cum urmează: 0-25 puncte - utilizator începător, 26-50 puncte - utilizator de nivel mediu, 51-74 puncte - utilizator avansat, 75-100 puncte - utilizator experimentat.

Probă obligatorie pentru bacalaureat

Evaluarea privind competenţele digitale va avea loc în perioada 19-29 aprilie şi va fi una dintre evaluările orale derulate pe parcursul clasei a XII-a, în vederea susţinerii examenului de bacalaureat.

Proba de evalaure a competenţelor digitale are statutul de probă practică obligatorie în cadrul examenului de bacalaureat, pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările. Susţinerea acestei probe este o condiţie necesară pentru participarea la probele scrise.

Sunt propuse şapte domenii de competenţă care sunt evaluate: Utilizarea computerului şi organizarea fişierelor; Editoare de texte; Informaţie şi comunicare; Concepte de bază ale Tehnologiei Informaţiei (IT); Editoare de calcul tabelar; Baze de date; Prezentări (Aplicarea operaţiilor de bază necesare realizării unei prezentări - PowerPoint; Aplicarea elementelor de bază în procesarea textului; Utilizarea operaţiilor de bază necesare pentru realizarea unei prezentări - copiere, mutare, ştergere; Utilizarea elementelor grafice în prezentare, etc.).