Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Elevii de clasa a XII-a au competenţe digitale medii şi avansate
Mai mult de jumătate dintre elevii din clasa a XII-a au participat la simularea probei de evaluare a competenţelor digitale din cadrul examenului de bacalaureat. Conform unor date preliminare centralizate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) pe baza informaţiilor furnizate de 23 de inspectorate judeţene, procentul de participare la simularea probei, care a avut loc pe 20 ianuarie, a fost de 51,29%. Cei mai mulţi elevi bucureşteni au obţinut, la simularea probei de competenţe digitale pentru bacalaureat, rezultate similare notelor 7 şi 8, echivalente cunoştinţelor de nivel mediu şi avansat.
Pentru susţinerea probei s-au înscris 69.304 elevi şi au participat 35.548, cei mai mulţi în judeţele Suceava (3.687), Dolj (3.034) şi Iaşi (2.839). În privinţa calificativelor primite de elevii participanţi, 5.033 s-au încadrat în punctajul aferent categoriei utilizator începător, 12.488 la utilizator mediu, 10.955 la utilizator avansat, respectiv 7.072 la utilizator experimentat. La nivel naţional, simularea a fost organizată în fiecare unitate de învăţământ liceal (1.461 de centre). Cei mai mulţi elevi bucureşteni au obţinut, la simularea probei de competenţe digitale pentru bacalaureat, rezultate similare notelor 7 şi 8, echivalente cunoştinţelor de nivel mediu şi avansat, a spus preşedintele comisiei de examen din Capitală, Nicolae Nuţu. El a precizat că la simularea de săptămâna trecută au fost prezenţi 4.439 de candidaţi din cei 22.668 de înscrişi, reprezentând aproximativ 20% din totalul elevilor de clasa a XII-a. În funcţie de punctaj, 462 de candidaţi au obţinut rezultate similare competenţei utilizator începător, 1.487 - utilizator de nivel mediu, 1.477 - utilizator de nivel avansat şi 1.013 - utilizator experimentat. Potrivit metodologiei, nivelul de competenţă se înscrie într-un borderou, care este semnat de doi examinatori, procedura fiind valabilă la probele de evaluare a competenţei lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă a candidatului, precum şi la probele de evaluare a competenţelor într-o limbă străină şi a celor digitale. În cazul ultimei probe, în funcţie de punctajul obţinut, se va stabili nivelul de competenţă digitală a candidatului, după cum urmează: 0-25 puncte - utilizator începător, 26-50 puncte - utilizator de nivel mediu, 51-74 puncte - utilizator avansat, 75-100 puncte - utilizator experimentat. Probă obligatorie pentru bacalaureat Evaluarea privind competenţele digitale va avea loc în perioada 19-29 aprilie şi va fi una dintre evaluările orale derulate pe parcursul clasei a XII-a, în vederea susţinerii examenului de bacalaureat. Proba de evalaure a competenţelor digitale are statutul de probă practică obligatorie în cadrul examenului de bacalaureat, pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările. Susţinerea acestei probe este o condiţie necesară pentru participarea la probele scrise. Sunt propuse şapte domenii de competenţă care sunt evaluate: Utilizarea computerului şi organizarea fişierelor; Editoare de texte; Informaţie şi comunicare; Concepte de bază ale Tehnologiei Informaţiei (IT); Editoare de calcul tabelar; Baze de date; Prezentări (Aplicarea operaţiilor de bază necesare realizării unei prezentări - PowerPoint; Aplicarea elementelor de bază în procesarea textului; Utilizarea operaţiilor de bază necesare pentru realizarea unei prezentări - copiere, mutare, ştergere; Utilizarea elementelor grafice în prezentare, etc.).