Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Elevii din clasa a XII-a au susţinut o simulare a probei de competenţe digitale
Simularea probei de competenţe digitale a avut loc ieri, iar în unele licee a fost organizată în două serii, cu subiecte diferite. După modelul subiectelor de ieri, fiecare liceu poate organiza, în alte zile, teste similare, a anunţat Ministerul Educaţiei, Cercetării Tineretului şi Sportului (MECTS). Elevii au susţinut proba în cadrul laboratoarelor de informatică. Subiectele securizate au fost transmise de marţi, iar ieri, în ziua simulării, parola pentru desecretizarea subiectelor a fost trimisă prin SMS.
Reprezentanţii MECTS au anunţat că doresc să verifice modalitatea în care funcţionează sistemul de transmitere a subiectelor, cum funcţionează sistemul din fiecare şcoală şi cum sunt percepute subiectele. „Am hotărât să facem simularea de ieri pentru a verifica cum funcţionează sistemul. De fapt, verificări tehnice sunt făcute în licee de câteva zile. Mai mult chiar, recomandăm liceelor, ca după modelele de subiecte de miercuri să îşi organizeze, în zilele următoare sau săptămânile viitoare, când vor, propriile trestări“, au mai spus oficialii MECTS. Elevii prezenţi la simulare au avut la dispoziţie 90 de minute pentru rezolvarea cerinţelor probei de evaluare. Ei au avut de rezolvat aproximativ 15-20 de itemi care vizează competenţe în mai multe domenii: concepte de bază privind sistemul de calcul, utilizarea computerului şi organizarea fişierelor, sisteme de operare, procesoare de texte, procesoare de calcul tabelar, prezentări, baze de date, mijloace moderne de comunicare si reţeaua internet. Lucrările vor fi corectate în 25 ianuarie, iar rezultatele vor fi centralizate şi transmise la CNEE. Evaluarea privind competenţele digitale va avea loc în perioada 19-29 aprilie şi va fi una dintre evaluările orale derulate pe parcursul clasei a XII-a, în vederea susţinerii examenului de bacalaureat.