Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Elevii finlandezi nu vor mai învăţa scrisul de mână

Elevii finlandezi nu vor mai învăţa scrisul de mână

Data: 25 Noiembrie 2014

În unele ţări, scrisul de mână începe să devină o metodă învechită, iar Finlanda avansează către era digitală, renunţând la scrierea clasică în favoarea tastaturii, după cum scrie BBC, citat de hotnews.ro. Astfel, începând cu toamna anului 2016, elevii finlandezi nu vor mai învăţa să scrie de mână, ci îşi vor dezvolta abilităţile de tastare. „Abilităţile de tastare fluentă sunt o competenţă naţională importantă. Modificarea va fi o schimbare culturală majoră, dar tastarea este mai relevantă pentru viaţa de zi cu zi“, spune Minna Harmanen de la Consiliul Naţional al Educaţiei. Totuşi, măsura ar putea fi una discriminatoare şi în dezavantajul copiilor care nu au un calculator acasă şi nici computere suficiente în şcoli. Totuşi, mulţi oameni au salutat măsura. „Pentru majoritatea profesorilor este suficient ca elevii să distingă literele mici de majuscule“, a precizat Susanna Huhta, vicepreşedintele Asociaţiei Profesorilor de Limba Maternă, care a adăugat însă că „scrisul de mână îi ajută pe copii să dezvolte abilităţi motorii fine şi să îşi antreneze funcţionarea creierului“. Huhta mai sugerează ca lecţiile de caligrafie să fie înlocuite cu cele de desen şi lucru manual. (Oana Nistor)