Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Evaluatori europeni în şcolile din România

Evaluatori europeni în şcolile din România

Data: 11 Octombrie 2008

Preşedintele asociaţiei Standing International Conference of Inspectorates (SICI), Ferry de Rijcke, a spus că există discrepanţe mari între România şi celelalte ţări europene în ceea ce priveşte infrastructura şcolilor şi pregătirea personalului didactic.

„Există în România şcoli bune, dar şi şcoli cu profesori slabi. O şcoală este bună dacă oferă valoare adăugată elevilor săi. Există, în multe ţări, şcoli cu rezultate foarte bune pe hârtie, dar acest lucru nu înseamnă că aceste şcoli sunt foarte bune. O şcoală bună este una care creează condiţii optime pentru elevii săi“, a explicat preşedintele SICI, în cadrul unei conferinţe de presă la Bucureşti.

Potrivit acestuia, există ţări europene ale căror sisteme de educaţie par perfecte, dar în realitate acestea prezintă „nereguli“. Ferry de Rijcke a dat ca exemplu Danemarca, ţară în care aproape 15% dintre elevii care termină şcoala primară nu citesc şi nu scriu bine.

„Important este nu să ne gândim să ajungem la nivelul altor ţări europene, ci să facem ce este nevoie pentru educaţia din România, în această ţară. Este foarte important să se asigure o educaţie de calitate pentru toţi copiii. Dezvoltarea unui sistem necesită timp şi investiţii, dar timpul este cel mai important. Sistemul trebuie să se ajusteze la starea ce caracterizează ţara. Nu suntem separaţi, ci suntem în aceeaşi barcă şi trebuie să învăţăm unii de la alţii“, a declarat preşedintele SICI. Referindu-se la evaluarea şcolilor, preşedintele Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, Şerban Iosifescu, a arătat că agenţia pe care o conduce va evalua unităţile de învăţământ şi le va compara cu altele, de acelaşi nivel.

„ARACIP (Agenţia Română de Acreditare şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar) va compara şcolile din mediul rural cu şcoli tot din mediul rural. Nu poţi compara un liceu precum «Gheorghe Lazăr» cu cel din Dragomireşti, dar asta nu înseamnă că în Dragomireşti nu se face carte“, a explicat şeful ARACIP. ARACIP este membru cu drepturi depline al SICI din anul 2007.

SICI a fost înfiinţată în 1995 şi numără 40 de membri din 25 de state europene. SICI oferă membrilor săi servicii de dezvoltare profesională în domeniul inspecţiei şi al evaluării externe a instituţiilor de învăţământ.

Reţea internaţională a inspectorilor

Standing International Conference of Inspectorates (SICI) va crea, în cel mult doi ani, o reţea internaţională cu ajutorul Comisiei Europene, prin care inspectorii să colaboreze şi să se consulte cu inspectori din celelalte ţări, a spus preşedintele organizaţiei, Ferry de Rijcke.

Preşedintele SICI a precizat că, în scurt timp, în acest sens va fi dat în folosinţă un site pe care vor putea dialoga, pe forumuri, toţi inspectorii din ţările europene, site pe care se vor găsi şi exemple de bune practici privind evaluarea şi inspecţia unităţilor de învăţământ. „Pe site, inspectorii îşi vor putea publica activitatea, iar pe forum vor putea să comunice cu inspectori din alte ţări. Reţeaua va ajuta organizaţiile, inspectoratele şi sistemele educaţionale din diferite ţări să beneficieze de experienţa celorlalţi. Este foarte importantă colaborarea între profesionişti“, a explicat reprezentantul SICI, care a susţinut că un alt obiectiv este crearea unei „Academii“ a inspectorilor. Ferry de Rijcke a spus că deja a fost publicată o revistă care prezintă situaţia tuturor inspectoratelor din Europa, arondate la SICI, şi activităţile aces-tora.

ARACIP este membru al SICI cu drepturi depline din anul 2007. SICI oferă membrilor servicii de dezvoltare profesională în domeniul inspecţiei şi al evaluării externe a instituţiilor de învăţământ.