Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură „În sistemul de învăţământ există lucruri de necrezut pentru oamenii obişnuiţi cu logica“

„În sistemul de învăţământ există lucruri de necrezut pentru oamenii obişnuiţi cu logica“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Data: 31 August 2009

Profesorii din ţară, dar şi din afara graniţelor României au propus în cadrul Congresului cadrelor didactice, care a avut loc la sfârşitul săptămânii la Bucureşti, să fie plătiţi la muncă egală şi la studii egale cu salarii egale şi să fie respectat criteriul studiilor. Profesorii au mai propus ca asociaţiile profesionale ale cadrelor didactice să aibă un rol consultativ.

Prezenţa mai multor actori când se iau decizii în special în cazul descentralizării actului decizional nu poate să fie decât un factor de prevenire a unor decizii eronate sau discreţionare, spun cadrele didactice, conform Agerpres. Asociaţia Învăţătorilor a mai propus ca articolul 7 din Constituţie, care afirmă sprijinul statului român pentru etnicii români de peste hotare, trebuie să fie dezvoltat şi în Codul Educaţiei/Legile Educaţiei. Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România a organizat conferinţe pedagogice în care s-a discutat despre activitatea departamentelor din teritoriu, au fost aduse propuneri privind legislaţia în domeniul învăţământului. „În sistemul de învăţământ primar şi preşcolar există lucruri de necrezut pentru oamenii obişnuiţi cu logica. Dacă învăţătorul clasei, după liceul pedagogic, are o facultate, chiar una renumită, are şi un masterat, oricâte şcoli ar avea, este plătit ca institutor. Un alt profesor care vine de la gimnaziu să predea limba engleză sau altă materie este plătit ca profesor. Concluzia este că cel care are studii mai multe şi este recunoscut ca autoritate a şcolii este plătit mai puţin. Cine are studii superioare trebuie să fie profesor. Noi propunem (ca absolventul de facultate - n.r.) să aibă un salariu egal şi să fie respectat criteriul studiilor“, a spus Viorel Dolha, preşedintele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România, conform Agerpres.

Cadrele didactice au propus desfiinţarea funcţiei de institutor

Asociaţia Învăţătorilor din România a propus ca amendament la legile educaţiei ca cei care au absolvit liceul pedagogic şi o instituţie de învăţământ superior de scurtă durată să fie încadraţi ca profesori, cei cu studii medii ca învăţători şi educatori, iar funcţia de institutor să fie desfiinţată, conform Mediafax.

Preşedinele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România, Viorel Dolha, a explicat că funcţia de institutor trebuie să dispară, iar în învăţământul primar şi preşcolar să existe doar trei categorii. O primă categorie o reprezintă învăţătorii şi educatorii, care trebuie să fie încadraţi ca cei cu studii medii (liceu pedagogic ori o şcoală medie echivalentă). Apoi, profesorii cu studii superioare de scurtă durată ar trebui încadraţi ca cei care au absolvit colegiul universitar pedagogic sau liceul pedagogic ori o şcoală echivalentă, urmată de absolvirea cu diplomă a unei instituţii de învăţământ superior de scurtă durată. O a treia categorie o reprezintă profesorul cu studii superioare de lungă durată, care trebuie să fie încadrat ca cei care au absolvit Pedagogia Învăţământului Preşcolar şi Primar sau liceul pedagogic, colegiul pedagogic ori o şcoală echivalentă, urmată de absolvirea unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată, a explicat Viorel Dolha, conform Mediafax.

Cadrele didactice au mai propus ca studiile viitorilor profesori să fie posibile doar la zi, nu şi la forma de învăţământ la distanţă (ID). Potrivit lui Dolha, un cadru didactic care urmează patru ani de liceu pedagogic şi o facultate la zi va fi mai bine pregătit pentru a preda decât unul care după liceul pedagogic urmează o facultate la ID, conform Mediafax.