Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură În sistemul educaţional „lipsesc reperele şi nu există ţinte clare“

În sistemul educaţional „lipsesc reperele şi nu există ţinte clare“

Data: 10 Mai 2008

▲ Calitatea în educaţie, dezbătută de profesorii bucureşteni ▲

Reformele succesive din educaţie au bulversat sistemul educaţional, elevii şi dascălii, metodologia de obţinere a gradelor didactice reprezintă un examen „depăşit, anacronic şi nerelevant“, iar formarea continuă deşi din punct de vedere conceptual este bună, în practică lucrurile rămân „nerezolvate“, sunt principale concluzii care au reieşit în urma simpozionului „Opţiuni şi perspective educaţionale - Calitatea educaţională între deziderat şi necesitate“, desfăşurat ieri, la liceul „Ion Neculce“ din Capitală.

Potrivit profesorului formator Marin Manolescu, de la Universitatea din Bucureşti, în sistemul educaţional lipsesc „reperele şi nu există ţinte clare“, fiind necesară stabilirea competenţelor ce ţin de cunoaştere şi de crearea de valori, norme de care cadrele didactice să ţină seama.

Acesta a susţinut că metodologia de titularizare şi de obţinere a gradelor pedagogice este „total depăşită“, iar sistemul de evaluare este „anacronic, nerelevant şi neconvingător“. „Ar trebui să se renunţe la acordarea gradelor didactice în funcţie de vechime, şi să se facă în funcţie de creditele transferabile, dar pe toată durata evoluţiei cadrului didactic. Calitatea unui cadru didactic trebuie dovedită pe întregul traseu al acestuia“, a sfătuit Manolescu.

Referindu-se la formarea continuă a cadrelor didactice, Manolescu a spus că sistemul este „unul bun la nivel conceptual, dar în practică lucrurile rămân nerezolvate“.

Secretarul ştiinţific al Facultăţii de Psihologie a Universităţii Bucureşti, Ioan Negreţ, a recunoscut că sistemul educaţional se confruntă cu „descreşterea gravă a calităţii“. „Foarte mulţi studenţi dintre ei sunt slabi. Înainte de revoluţie erau 25 de studenţi buni din 50. Acum din 300 de studenţi, doar 25 sunt buni“, a spus Negreţ. El a acuzat succesiunea de reforme din sistemul educaţional făcut de miniştrii Educaţiei în ultimii 17 ani. „Libertatea educaţională nu înseamnă libertinaj. Calitatea educaţiei se face prin instruire şi disciplină“, a explicat profesorul.

Simpozionul Internaţional „Opţiuni şi perspective educaţionale - Calitatea educaţională între deziderat şi necesitate“ se află la a IX-a ediţie şi a fost organizat de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, Primăria sectorului 1 şi Casa Corpului Didactic din Bucureşti.